Cele mai bune ponturi de Money Management

În cazul în care pentru tine interesul în tranzacţionare a trecut deja de la teorie la practică, probabil te-ai lovit la tot pasul de acelaşi sfat, pus în forme diferite – succesul în trading nu poate fi atins fără disciplină şi o strategie bună de money management. La o traducere ad litteram, este destul de simplu să ne dăm seama ce înseamnă acest concept – o bună organizare şi gestiune a banilor. Până aici totul pare simplu şi uşor.

Money Management pe înţelesul tuturor

Atunci când vorbim despre money management într-un sens general, ne referim la administrarea tuturor elementelor financiare de care dispunem, implicând investiţiile, bugetarea, instrumentele bancare precum şi taxele de care ne împiedicăm la tot pasul. Acesta este procesul prin care raţionalizezi ce, cât şi pe ce cheltuieşti în prezent, având totodată o viziunea clară asupra viitorului.

Particularizând în cazul tranzacţionării pe pieţele bursiere şi Forex, money management-ul presupune protejarea capitalului tău. Tendinţa generală a începătorilor în trading este să se concentreze preponderent asupra profitului, acordând prea puţină atenţie riscurilor existente şi măsurilor ce trebuie luate pentru evitarea pierderilor. La polul opus de tabăra „optimiştilor” se află, desigur, şi cei care văd doar jumătatea goală a paharului şi care nu reuşesc să scape de teama investiţiilor greşite, care le vor goli buzunarele.

Balanţa însă nu trebuie să încline în mod obligatoriu spre o anumită „atitudine”. Realitatea este că, aşa cum există şanse enorme în trading (atunci când ştii ce faci), la fel există şi inevitabilele riscuri care pot fi cu uşurinţă ţinute la distanţă, în primul rând, printr-un money management bun!

Cele mai bune ponturi de Money Management

Aceeaşi realitate ne învaţă că este imposibil ca un trader, în cariera lui, să nu piardă pe Forex cel puţin o dată, dar asta nu înseamnă că activitatea în sine este de vină (dacă voi ne arătaţi o persoană care, indiferent de domeniul de activitate, nu a făcut vreodată o greşeală, vă rugăm pe această cale să ne faceţi cunoştinţă). Iar money management-ul intervine tocmai în aceste situaţii ale tranzacţiilor pierzătoare, prin diminuarea „pagubelor”, dacă luăm în considerare cel puţin următoarele:

  • administrează capitalul dinainte – pe cât de esenţială este această regulă, pe atât de des este încălcată, foarte mulţi traderi începători şi chiar cu experienţă alegând să pună la bătaie procentaje prea mari din capitalul total într-o singură tranzacţie;
  • întotdeauna foloseşte ordinul Stop Loss – cel mai bun instrument pentru a nu transforma investiţia financiară într-una emoţională şi a nu te lăsa dus de val, dacă vrei să mai rămâi cu bani în buzunar;
  • urmăreşte efectul de levier – acesta amplifică atât câştigurile, cât şi pierderile. Dacă mişcarea pieţei este defavorabilă poziţiei luate de tine, atunci efectul de levier acţionează în mod negativ asupra contului.
 

Dar, cel mai important, nu uita că investiţia în cunoaştere aduce cea mai mare dobândă – sau profit în cazul de faţă. Aceste vorbe de duh şi de actualitate ale lui Benjamin Franklin se aplică şi în cazul de faţă, aşa că nu ezita să investeşti constant în educaţia ta financiară şi bursieră, participând la cursuri practice şi alegându-ţi un mentor personal în trading care să te îndrume.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică