- Priming afectiv – Stimulare afectivă și reprezintă influența stărilor afective curente asupra judecăților sau a deciziilor care urmează a fi luate și modul în care ele influențează actualizarea dintre starea respectivă și informația folosită. Cu alte cuvinte stările pozitive actualizează amintiri plăcute și stimulează o gândire pozitivă, în timp ce stările negative actualizează amintiri neplăcute. Acest proces de Priming afectiv negativ va avea un efect de distorsionare a analizei, de modificare a stării de spirit a traderului, de instalare a unui discomfort emoțional și de incapacitate a păstrării obiectivității în timpul luării deciziilor de tranzacție.
- Decizii euristice – Emoția devine informație. Atunci când traderul trebuie să evalueze un element din piață, acesta începe prin a se întreba ce simte față de această situație. Dacă răspunsul este o emoție pozitivă, evaluarea va fi favorabilă, respectiv, dacă emoția este negativă, evaluarea va fi la rândul ei negativă.