Principalele greșeli în investiții (II)

Principalele greșeli în investiții (II)

Dacă ai citit articolul anterior, ai descoperit ce trebuie să eviți pentru ca investițiile tale să fie profitabile. Urmează să îți dezvăluim alte 5 greșeli pe care este bine să le eviți pentru ca portofoliul tău de investiții să aibă rezultate pozitive pe termen lung.

Monitorizarea excesivă a portofoliului. Investitorii care își monitorizează zilnic investițiile sunt cei mai expuși riscului de a face tranzacții impulsive pe baza emoțiilor și a știrilor apărute în piață. Calitatea este mult mai importantă decât cantitatea. De aceea în loc să îți monitorizezi investițiile zilnic, alege-ți sursele de informare cu precauție și evaluează-ți investițiile periodic. Evaluarea și rebalansarea portofoliului sunt măsuri recomandate a se face cel puțin anual.

Nu au obiective investiționale clare. Înainte de a începe să investești trebuie să stabilești ce vrei și ce nu vrei să obții de la investițiile tale. Să investești doar pentru că este bine să investești, fără să știi ce vrei să obții îți va îngreuna procesul și nu vei ști niciodată unde te afli dacă nu știi unde vrei să ajungi.

Își ignoră problemele financiare. Sunt multe persoane care, deși au venituri considerabile, cheltuiesc mai mult decât își permit și persoane care, deși au câștiguri modeste, se încadrează cu succes în ele și reușesc să economisească și chiar să investească. Nu poți să investești fără să îți evaluezi situația financiară, să știi de unde pornești și unde vrei să ajungi.

Amplifică anumite riscuri. Fiecare investitor are un profil de risc. Fiecare investitor are o toleranță la risc mai mică sau mai mare. Dacă vei accentua fiecare risc mai mult decât este necesar nu vei mai ajunge niciodată să investești. Să economisești este doar prima jumătate, cea de-a doua este să investești pentru a crește valoarea economiilor. Pe termen lung chiar și câteva procente în plus fac diferența. Randamentele mai mari decât rata inflației sunt țintite de fiecare investitor. Nu uita că inflația și taxele sunt cele care îți erodează economiile dacă nu investești.

Au încredere în “cunoscători”. Nimeni nu are cum să prevadă viitorul, cu atât mai puțin să estimeze evoluția piețelor financiare. Pentru a lua decizii înțelepte încearcă să faci diferența între analizele profesioniste care au ca scop informarea și nu vânzarea și știrile care au ca principal obiectiv creșterea audienței prin orice mijloace. Cea mai bună strategie este să respecți pe termen lung ceea ce ți-ai propus, să economisești și să investești regulat.

Acum că știi care sunt cel mai des întâlnite greșeli atunci când investești, nu îți mai rămâne decât să le eviți pentru a-ți maximiza profiturile și a-ți atinge obiectivele cât mai repede.

Autor:Monica Mititelu (www.abcdarfinanciar.ro)

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică