Profit de Crăciun: Cum să te fereşti de cele mai frecvente escrocherii de sezon?

Crăciunul ar trebui să fie o perioadă în care să lăsăm deoparte orice griji şi gânduri sumbre, bucurându-ne alături de cei dragi nu doar de spiritul festiv, ci şi de o binemeritată vacanţă. Nu puţine sunt, însă, cazurile în care această perioadă se transformă cu uşurinţă într-o amintire neplăcută. Vorbim aici despre escrocheriile de sezon care, cel puţin în ultimii ani, au luat o amploare puternică, mai ales ţinând cont de creşterea numărului de persoane care îşi fac cumpărăturile online.

Haideţi să vedem care sunt cele mai frecvente escrocherii, astfel încât să nu devenim victimele celor (mulţi) care înţeleg cu totul altceva prin „Spiritul Crăciunului”. Pentru că, nu-i aşa, întotdeauna este mai bine şi mai uşor să previi decât să combaţi, atunci când te bazezi pe un minim de precauţie!
Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!

Card sau cash?

Sezonul săbătorilor de iarnă este cel mai bun moment pentru aplicarea înşelătoriilor cibernetice de către hoţii de identitate, care speră să se îmbogăţească de pe urma celor mult prea ocupaţi cu organizarea de vacanţe sau cumpărarea de cadouri.

Probabil nu o să vă placă ceea ce va urma, dar cumpărăturile în numerar rămân mai sigure decât cele online. Ştim că pierdeţi avantajul rapidităţii şi comodităţii (mai ales într-o perioadă în care se formează cozi interminabile, oriunde) dar dacă tot nu vreţi să renunţaţi la shopping-ul online, măcar alegeţi să utilizaţi un card de credit. Acesta va oferi mai multă protecţie decât un card de debit, în cazul unei fraude.

Mai mult, vă puteţi face un card de credit special doar pentru cumpărăturile pe Internet, cu un plafon mai mic, astfel încât să vă fie mult mai la îndemână urmărirea tuturor tranzacţiilor şi să  nu riscaţi pierderea unor sume consistente de bani!

 

Cadouri „gratis” de Crăciun!

Niciodată nu o să primiţi o sumă importantă de bani de la un necunoscut! Nici măcar de Crăciun. Aşa că ar fi bine să evitaţi site-urile sau email-urile care vă oferă „cadouri gratis” sau premii în bani (şi vorbim aici despre multe zerouri, cel mai adesea urmate de Euro) doar dacă dai un „click aici” şi completezi caseta cu datele personale.

Se mai practică, de asemenea, şi schema solicitării unei plăţi în avans pentru „transmiterea premiului”. Iar pentru eliminarea oricărei îndoieli, veţi primi un apel telefonic foarte convingător, din partea unei cunoscute firme sau instituţii, care v-a premiat – asa, pur şi simplu! Nu trebuie decât să mergeţi până la cel mai apropiat punct de lucru al unei companii care asigură transfer de bani şi să trimiteţi o anumită sumă (infimă pe lângă valoarea premiului) pentru a intra în posesia câştigului. Sau să faceţi o plată către un anumit cont, prin orice alte mijloace.

Nu vă lăsaţi păcăliţi şi nu uitaţi că singurele cadouri gratuite pe care le veţi primi în această perioadă sunt cele primite de la familie, prieteni şi cunoscuţi!

 

Donaţii lipsite de caritate

Iar dacă tot este sezonul cadourilor, mulţi dintre noi aleg să-şi împartă puţinul şi cu cei mai puţin norocoşi. Dar, în aceeaşi măsură, sunt mult mai predispuşi spre a deveni victimele escrocilor, datorită laturii emoţionale. Ar fi indicat, totuşi, să verificaţi de două ori care sunt beneficiarii dărniciei voastre. Mai ales atunci când vă abordează pe stradă sau vin la uşa voastră, într-o ţinută formală, prezentându-vă rapid un teanc de „documente oficiale” care atestă calitatea lor de reprezentanţi ai unei organizaţii cu scop caritabil.

Miracolul Facebook-ului

Aţi muncit din greu un întreg an şi aţi reuşit să puneţi bani deoparte (sau poate chiar aţi făcut un împrumut) pentru a vă relaxa acum, la sfârşit de ani, într-o frumoasă vacanţă! În vârtejul emoţiilor, bucuriilor şi al nerăbdării, aţi anunţat pe pagina de Facebook (insistent, prin mai multe postări) că urmează să fiţi plecaţi de acasă timp de „x” zile.

Tocmai aţi făcut viaţa mai uşoară multor escroci care, prin crearea unor conturi false, urmăresc pentru a şti care este cel mai bun moment pentru o spargere şi, desigur, unde sunt cele mai mare şanse ca aceasta să se lase cu un câştig considerabil, fie el şi doar în bunuri.

Acestea sunt doar câteva dintre cele mai frecvente înşelătorii cu care vă puteţi confrunta în perioada sărbătorilor de iarnă, însă nu este nevoie decât de un spirit practic şi ceva precauţie pentru a nu deveni victime şi a profita la maximum de bucuria sezonului!

Iar pentru un profit şi mai consistent, vă reamintim că materialul de faţă este inclus în Campania „Profit de Crăciun” desfăşurată de Profit Point. Nu uitaţi să ne urmăriţi mâine pagina de Facebook unde vom posta o întrebare a cărui răspuns se va regăsi în aceste rânduri. Prima persoană care va răspunde corect, printr-un comentariu la post, va avea şansa să aleagă dintre cele două premii oferite de noi!

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică