Vine criza?...e deja AICI!

  Cuvântul criză. Dacă ar fi să luăm definiția din DEX nu ne-ar transmite mare lucru. Dacă ar fi să luăm definiția din viața reală, am plânge. Hai să facem o scurtă retrospectivă a anilor 2008-2009: pierderi de case, pierderi de locuri de muncă, scăderi drastice de salarii, adio vacanțe, adio liniște, adio business-uri, adio antreprenoriat. Bun venit, HAOS! Dar ce ne facem că acest cuvânt, după câțiva ani de liniște, începe să ne bântuie din nou paginile de facebook și implicit, viața. Oare va mai veni ea vreodată? Oare nu a fost suficient cât rău ne-a făcut? Oare cu ce greșim de nu ne mai lasă în pace? Pentru mine e clar, nu suntem pregătiți de o nouă criză. Cum putem fi pregătiți de o nouă criză când luăm credite ca niciodată, când banii stau și zac în bănci fără a fi investiți, când creșterile aceastea de salarii nu sunt sustenabile pentru mediul privat? Cum putem fi pregătiți de criză când cheltuim mai mult ca niciodată, când în fiecare an apare câte un Iphone sau un Samsung nou și pentru a fi în trend, trebuie să îmi cumpăr și eu unul? Cum aș putea să mă pregătesc de criză când nici măcar nu îmi permit să îmi cumpăr un Samsung nou, dar fac un credit pentru a-l cumpăra? Citeam acum câteva zile un comentariu extrem de interesant și de real: “Dacă nu iți permiți să îți cumperi ceva cu bani cash înseamnă că nu îl meriți.” Crede-mă, creditele și cardurile de credit nu sunt soluția. Mă vei aproba dacă ai puțină educație financiară. Tot mai multă lume vorbește despre faptul că în câțiva ani va urma o nouă criză. Pentru ei acum este vară economică, trăim o creștere economică cum nu am avut vreodată, avem tot ce am visat, ne permitem vacanțe de lux. Pentru cei care cunosc bursele, indicii bursieri sunt în maxime istorice. Toți se întreabă, oare cât ar mai putea crește piața? Pentru cei care au fost în piață în anii 2007-2008, ce s-a întamplat atunci, se întâmplă și acum. Șablonul se repetă.
Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!
Dar oare criza nu este deja aici? Dacă ești pe stradă când citești acest articol, ridică puțin capul din telefon, uită-te stânga-dreapta, nu cumva îți sare în ochi vreun anunț, de la companiile mari din România (Lidl, Mega-image, Carrefour, Dedeman, Medlife, etc.) prin care ești anunțat că își caută colegi? Da, își caută colegi. De ce? Pentru că nu au. Criza anului 2017 este criza de personal. Discut zilnic cu antreprenori și toți ne plângem de aceeași situație: nu mai găsim oameni buni pentru diferite poziții în companii. Iar cei prezenți la interviuri, tineri în general, au niște pretenții inexplicabile. Pentru mine este o criză pentru că nu găsesc un asistent-manager bun de mai bine de 4 luni, pentru soția mea este o criză pentru că nu găsește cameristă de mai bine de 5 luni, pentru partenerii mei este o criză pentru că nu găsesc bucătari cinstiți care să nu fure. Și cum să găsim, când forța de muncă este plecată? Unde să găsim dacă mulți dintre studenții noștrii nu au nici un scop în afară de a merge în weekend-uri în cluburi? Cum să găsim dacă viitori angajați nu au o viziune pe termen lung și habar nu au măcar de ce s-au înscris la facultățile pe care le urmează? Și hai să îți povestesc de ce forța de muncă e plecată. Pentru că aleg să câștige cu 500-1000 de euro în plus față de cât câștigă aici, pentru un trai decent, pentru niște spitale curate și scoli mai capabile decât aici, pentru niște drumuri decente și trafic de bun simț. Trăim o mare criză. Toate aceste multinaționale care își caută colegi, se vor trezi peste ani, că directorul financiar trebuie să încaseze bani la ghișeu de la client, că directorul de resurse umane va așeza produsele pe raft, că directorul de marketing va împărți pliante și uite așa ne vom trezi că în România...avem creștere economică. Hai să nu ne mințim. În România e bine, dar pentru antreprenori începe criza.   Autor: Alexandru Chirilă  

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică