Afacere de la zero sau afacere la cheie?

Orice afacere își are povestea ei: începe cu un vis, un plan, cu o decizie care pune pe roate o activitate. Această activitate se transformă în business atunci când aduce bani și...dă și câteva bătăi de cap antreprenorului. 

Este adevărat că antreprenoriatul este o posibilitate excelentă de a transforma un o activitate în profit. Însă, odată ce a decis să-și deschidă propria afacere și ar vrea să rămână pe unda business-ului multă vreme, un antreprenor va trebui să decidă dacă-și va porni afacerea de la zero sau o va cumpăra.

La acest capitol părerile sunt împărțite pentru fiecare dintre opțiuni, pentru că ambele presupun riscuri financiare și nu numai.
Dacă-ți dorești să cumperi o afacere, va trebui să ai un capital propriu, pentru că băncile nu prea acordă împrumuturi pentru afaceri la cheie decât doar în cazul în care acestea au până la un an de funcționare și au istoric profitabil. La o adică, ai putea opta pentru finanțare prin Startup, însă deficiențele practice cu care se confruntă derularea acestui program, îi pun în dificultate pe viitorii antreprenori: aceștia pot fi puși aiurea pe drumuri inutile la agențiile de implementare cu un sistem extrem de birocratizat de procesare a actelor.

În același timp, o afacere de la zero te poate costa mai puțini nervi și bani, însă există și aici riscul de a te lansa în lumea business-ului cu un produs netestat. Dar dacă ai o idee foarte bună și vrei să o materializezi, ar fi bine să ții cont de câteva lucruri pentru a începe o afacere nouă:

  • Trebuie să studiezi piața, să o cercetezi și să ceri și sfatul unor experți;
  • Trebuie să-ți setezi un target tangibil;
  • Trebuie să-ți dezvolți afacerea online, pe pagini de social media sau pe propriul site;
  • Trebuie să inovezi, să te îmbunătățești pe parcurs.
Să începi o afacere de la zero este mult mai simplu decât să o transformi pe cea cumpărată, să-i faci rebranding etc. Pe de altă parte, o afacere la cheie are deja toate sistemele și procedurile puse la punct, iar dacă cunoști bine domeniul afacerii, toate detaliile financiare și strategia de marketing, nu-ți rămâne decât să pornești la drum. Contează însă foarte mult istoricul acesteia: afacerea trebuie să fie liberă de vicii și probleme ascunse, de aceea este necesară evaluarea financiară a firmei. 

Important: pentru orice afacere ai opta, va trebui să o promovezi, pentru că marketing-ul este una dintre principalele resurse care îți vor ține afacerea pe roate. Daca nu cunoști acest domeniu, este cazul să apelezi la specialiștii în domeniu care te vor ajuta să-ți promovezi afacerea cu succes. 

Un alt lucru important: ca și în cazul inițierii unei afaceri de la zero, înainte de a lua decizia privind cumpărarea afacerii, va trebui să analizezi în detaliu avantajele, dar și dezavantajele pe care le vei obține tu ca proprietar. 

Voting postare: 4

0 Commentarii:

Spune-ţi opinia

x

Abonare la Newsletter!


Vrei să fii un om bine informat?
Doar așa îți poți gestiona economiile corect.

Abonează-te la Educație!

Vă mulțumim!
În momentul accesării site-ului www.profitpoint.ro, se utilizeaza cookie pentru a vă oferi o navigare mai uşoară pe site .
Mai multe detalii despre cookie puteți găsi aici: Politica de confidențialitate