Frica în tranzacţionarea Forex

Te-ai întrebat vreodată de ce pare atât de dificil să tranzacţionezi Forex, chiar şi atunci când deţii cunoştinţe tehnice solide? Frica este probabil una dintre cele mai semnificative emoţii experimentate de traderi, mulţi dintre ei aflându-se într-o permanentă bătălie cu aceasta, mai ales atunci când au avut de-a face cu o pierdere.

În cazul în care teama nu este „tratată”, trader-ul poate re-experimenta acele amintiri dureroase imprimate în subconştient. În urma unor pierderi, un trader poate deveni paralizat şi incapabil de a acţiona pe piaţă sau acţiunile sale se vor baza pe frică. Este important să înţelegem faptul că, la urma urmei, şi traderii sunt oameni aşadar se tem de ceea ce provoacă durere. Deși dorința de a tranzacţiona poate fi puternică, aceasta va fi acaparată de temeri şi persoana în cauză va dori, instinctiv, să evite durerea anticipată (respectiv pierderea).

Atenţie, însă! Acesta nu este un semn de slăbiciune. Este pur și simplu reacţia normală de auto-protecţie a creierului nostru, deși provoacă multă frustrare și lucrează împotriva intereselor noastre ca traderi Forex. Şi asta pentru că, atunci când ne lăsăm copleşiţi de frică, riscăm să:

  • nu ieşim la timp dintr-o tranzacţie pierzătoare şi sperăm că piaţa se va întoarce în favoarea noastră;
  • nu stăm suficient de mult într-o tranzacţie, deoarece ne este teamă să nu pierdem;
  • luăm decizii subiective, bazate pe emoţii şi nu ne mai bazăm pe aspectele pragmatice (strategia de tranzacţionare, analize, money management etc.).

De altfel, Mark Douglas, un expert în psihologia tranzacţionării, atrage atenţia asupra influenţei acestei emoţii în cazul traderilor: „Cei mai mulţi investitori cred că ştiu ce se va întâmpla în continuare. Acest lucru îi face pe traderi să pună prea multă presiune pe rezultatul tranzacţiei, fără a-şi evalua performanţa ca un joc al probabilităţii pe care îl derulează în timp. Astfel se ajunge ca investitorii să se implice prea mult sau prea puţin şi să reacţioneze emoţional, cu o frică sau lăcomie excesivă după o serie de pierderi sau câştiguri.

Ce avem de făcut, aşadar? Cel mai bun prim sfat pe care ţi-l putem oferi este să nu laşi o singură tranzacţie să fie reprezentativă şi decisivă pentru cariera ta! Un al doilea sfat este să investeşti în educaţia ta bursieră, încercând nu doar să acumulezi cunoştinţe tehnice, ci şi să descoperi ce presupune psihologia în tranzacţionarea Forex şi cum îţi poţi controla emoţiile.

Cum? Fie prin participarea la cursuri practice, fie prin consultarea unor materiale informaţionale introductive precum Ghidul Profit Point de Psihologie în tranzacţionare, pe care îl poţi descărca gratuit de AICI şi care te va ajuta să faci primii paşi în recunoaştearea impactului pe care îl au emoţiile asupra tranzacţionării.

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică