6 pași de urmat pentru a scrie un articol captivant

Indiferent dacă ai deja experiență în a scrie articole, ești pasionat de scris sau ești la început de drum, trebuie întotdeauna să ții cont de anumite aspecte ce vor face ca articolul tău să fie unul calitativ din punct de vedere informațional, dar în același timp și ușor de citit pentru viitorii sau actualii tăi cititori.

Nu este de ajuns să îți placă să scrii sau să ai o idee pe care ai vreo să o dezvolți. Trebuie să urmezi anumiți pași simpli, care te vor ajuta să realizezi un material cât mai bun.


  1. Tipul articolului.

Articolele pot fi de mai multe feluri, spre exemplu articole de tip listă. Acestea au menirea de a prezenta pe scurt într-o viziune sintetică, un conținut foarte vast și este dedicat celor care sunt tot timpul pe fugă.  Ca și alte exemple, putem menționa articolele de tipul “ Cum să?”,  în care poți vorbi despre solutii în legătură cu o anumită problemă. Articolele care inspiră, ex.“ Cât costă o oră din viaţa ta şi cui i-o dăruieşti?”,  sunt acelea care motivează și trebuie să îi facă pe cititori să tresară atunci când citesc despre un anumit aspect sau o anumită situație.

De menționat sunt și articolele care propun o abordare diferită, ex.“ Banul nu negociază, mai exact să vii cu ceva contraintuitiv sau care dezorientează puţin la prima vedere și care să-l facă pe cititor curios și intrigat în același timp.  


  2. Introducere. Cuprins. Încheiere.

După ce ți-ai ales tipul articolului,  nu trebuie să uiți de structura acestuia. Este important să știi că în primele două fraze trebuie să îi captezi atenția cititorului și trebuie să îi oferi și câteva indicii despre ce cuprinde articolul. Conținutul este ceea ce ai de oferit și trebuie să fie format din informație calitativă, iar încheierea trebuie să fie una clară și precisă.


  3. Paragrafe scurte și titlu de impact

Articolul devine greu de citit dacă paragrafele sunt prea lungi. Întotdeauna trebuie să îi oferi cititorului ceva ușor de citit, astfel încât să îți parcurgă întreg articolul.

Titlul, este cel care îndeamnă cititorul de la bun început să îți citească articolul sau nu. Trebuie să folosești cuvinte cheie, care să aibă legătură cu conținutul, dar în același timp să stârnească și interesul.


  4. Rămâi la subiect!

Dacă te-ai pornit la drum, focalizează-te pe ideea pe care ți-ai ales-o de la bun început. Dacă vei dezvolta două-trei subiecte simultan, în același articol, nu vei reuși să lămurești cititorul și în același timp își va pierde atenția de la a mai citi.


  5. Scrie pentru o singură persoană

Adresează-te cititorului la persoana a două, singular, “tu”, și nu cu dumneavoastră. Astfel vei scăpa de o barieră și te vei putea apropria de cititorii tăi.



   6. Oferă autenticitate articolului tău

Te poți ajuta de cărți și de alte surse că să poți să explici mai bine, însă trebuie ca tu să fi trecut prin situațiile pe care le descrii. Să știi ce merge, ce nu merge, să fi văzut punctele forte și slabe. Ești autentic atunci când poți să te așezi la masă de scris și să poți scrie din practică. Valoarea articolului se vede atunci când înțelegi ceea ce vei scrie, înainte de a te apuca de explicat în scris.



                      Ai ajuns la final! Acum este timpul să te apuci de scris. Spor!  

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică