Predictibilitatea unei companii... sau de ce ninge iarna?!

În deciziile noastre investiționale trebuie să evităm anomaliile și să avem un istoric pe care îl putem interpreta.
Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.

Pune-ţi următoare întrebare, în ce lună ne aşteptăm să ningă anul acesta, de ce ?

Te bazezi pe un istoric când te gândești la acest răspuns. În realitate, dacă stai să te gândești au fost și anomalii, au fost ani în care a nins în aprilie, sau a fost frig în Mai, însă în general știm în ce luna este cel mai probabil să ningă.

Probabil te întrebi dacă ai greșit articolul până acum :))

În deciziile noastre investiționale trebuie să evităm anomaliile și să avem un istoric pe care îl putem interpreta. O anomalie a fost TSLA, este acea companie care a schimbat tiparul, este acel moment în care a nins vara. Nu căuta anomalii... reține că Warren Buffet nu a investit în Tesla… 

Ce înseamnă istoric pe care îl putem interpreta ? 

Numerele companiei au fost relativ constante pe o perioadă cat mai îndelungată. Când spun relativ constante mă refer la oscilații mai mici de 50% și pe o perioadă de minimum 5 ani. În unele cărți Warren Buffet a explicat de ce o marjă de oscilații mai mare de 50% este acceptabilă însă doar în anumite condiții macroeconomice, cum ar fi dobânzi foarte mici care impulsionează extraordinar de mult consumul pe credit sau dobânzi foarte mari în care consumul încetinește.

Eu personal nu trec de 50% oscilații în numerele financiare ale companiei și îmi iau deciziile investiționale pe acest filtru.

Pentru o marjă de siguranță putem să spunem că evităm companii care au “scăderi” în revenue/venituri, profit operațional, și profit net în ultimii 5 ani mai mari de 50%, acestea sunt numerele importante, o să dăm câteva exemple.


Avem aici TLV, Banca Transilvania. Urmărim net sales, operating margin și net margin pentru a vedea dacă sunt scăderi de 50% de la un an la altul în ultimii 5 ani. După cum se vede, nu sunt, asta înseamnă că din perspectiva acestui filtru BT este o companie bună stabilă fără oscilații indiferent de mediul economic din ultimii 5 ani.

Aici avem FB/META.


Din nou, o companie stabilă cu numere contabile predictibile.

Nu este mult de explicat aici, hai să tragem o concluzie.

Acum se apropie iarna, suntem în Noiembrie 2022, după prima ninsoare mai serioasă o să vedem la știri, ca “autoritățile au fost luate prin surprindere de ninsoarea de anul asta”, de parcă a nins vara și nu se aștepta nimeni.

Vreau să îți imaginezi o companie ca fiind un motor financiar, pentru că este, el trebuie să suporte temperaturi de +40 grade, dar -20 grade, iar funcționalitățile lui să fie la capacitate optimă, chiar să meargă mai bine de la an la an.

De aceea avem nevoie de un istoric și este atât de important, vrem să vedem cum compania s-a comportat în scăderi în consum, în crize interne și alte fenomene “meteo” care au lovit compania și cel mai important lucru, are scăderi în venituri și marjă?

Dacă nu, ai identificat o companie stabilă si care trece un filtru important al lui Warren Buffet.

În final înțelege “numere contabile constante = predictibilitate” de asta avem nevoie. 


Sunt Octavian Neguț, coordonatorul proiectului Long Term Investment și îți mulțumesc pentru atenția pe care ai acordat-o parcurgerii acestui articol.

Te aștept și pe grupul nostru de telegram, unde dezbatem mai multe subiecte legate de Long Term Investment

https://t.me/+weFxAEmzQRgyNGY0





Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică