Atitudinea - secretul din spatele succesului

Atitudinea - secretul din spatele succesului
Atitudinea este un mic detaliu care face o mare diferență. (Winston Churchill)
Fiecare din noi are modul său de a gândi și privi lucrurile. Fiind antrenați de mediul înconjurător, de conjuncturi și probleme, ne dăm de multe ori răspunsuri precum “Nu cred că voi reuși...”, “Nu pot!” sau “Nu sunt în stare să fac ceea ce mi-am propus.” Punem, astfel, la îndoială puterea gândirii pozitive, considerând că optimismul nu funcționează și ține de o atitudine nerealistă. 

Persoanele care pun accent pe "a nu putea" văd doar limitările, nu și oportunitățile pe care viața le oferă. Iar negativismul amplifică stresul și reduce nivelul energiei. Iată de ce, un pas foarte important pentru a-ți atinge potențialul este să-ți modelezi atitudinea și să privești dincolo de eșec care, este de fapt, o informație pe care o poți gestiona pentru a ajunge la succes. Psihologul Carol Dweck de la Universitatea Stanford  este de părerea că succesul are legătură doar cu cât de bine gestionăm eșecul. "Eșecul este informație - noi îl etichetăm ca pe o nereușită, pur și simplu, dar este mai mult de atât. În felul acesta nu a mers, voi încerca să rezolv printr-o altă metodă, pentru că sunt rezolvator de probleme".

Atitudinea ține, până la urmă, de comportament și poate fi schimbată atunci când cineva acționează cu adevărat pentru a face o schimbare. Fără o atitudine pozitivă nu poți utiliza celelalte mecanisme ale succesului, pentru ca ea constituie baza unei vieți împlinite. Curajul, de exemplu, este un mecanism al succesului care te ajută să mergi mai departe, chiar dacă îți este teamă. O persoană cu atitudine negativă va da mereu înapoi, sabotându-și potențialul. Sau perseverența, care reprezintă valoarea încercărilor de  atinge un obiectiv, nu-și are rostul fără o atitudine pozitivă. 

Atitudinea îți definește Altitudinea. Acest dublu A vorbește despre faptul că existența Atitudinii îți dă curaj și forță pentru a realiza ceva, iar Altitudinea te conduce spre imaginea în ansamblu. Prin atitudine, arăți modul în care privești problemele, obstacolele sau pierderile. O persoană pozitivă va percepe provocările ca pe oportunități, în timp ce negativistul le va lua ca pe niște amenințări sau probleme grave. 

Am menționat că, pentru a-ți atinge potențialul major în viață, trebuie să înveți să-ți cizelezi atitudinea și impactul ei asupra performanțelor tale. Este un proces care necesită timp și răbdare,  dar care îți va aduce doar gânduri și trăiri pozitive și care te va face să te apreciezi mai mult pe tine și pe ceilalți. Vei realiza că toate se întâmplă cu un scop și vei deveni mul mai încrezător în propria intuiție și în luarea deciziilor. 

Atitudinea - secretul din spatele succesului

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică