Cât cheltuie românii de Sărbători?

Cât cheltuie românii de Sărbători?

Conform datelor studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research Center pentru luna decembrie 2016, bugetul total estimat pentru Sărbătorile de Iarnă, Crăciun și Revelion, a fost de aproximativ 1.660 lei pe gospodărie.

Rezultatele studiului arată că 38% dintre consumatori au alocat cheltuielilor de Sărbători între 1.000 și 1.500 lei și 33% au alocat între 1.501 și 3.000 lei. 18% din populație a alocat mai puțin de 1.000 lei, în timp ce 9% au alocat mai mult de 3.000 lei.

Cea mai mare parte a bugetului a fost alocată cheltuielilor alimentare și nealimentare, astfel, în medie pentru produsele alimentare au fost alocați aproximativ 650 lei și pentru produsele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente) aproximativ 430 lei. Cadourilor oferite celor dragi le-au fost alocați 565 lei din bugetul mediu. Pentru călătorii populația a ales să cheltuiască 784 lei, în timp ce pentru ieșirile la restaurant/în oraș suma medie alocată a fost de 288 lei pe gospodărie.

În ultimii ani suma medie alocată pentru Sărbătorile de Iarnă a înregistrat un trend ascendent, conform graficului de mai jos.

Bugetul total alocat in ultimii 5 ani pentru Sărbătorile de Iarnă



Sursa grafic: studiu „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research Center pentru luna decembrie 2016

În anul 2015 populația intenționa să cheltuiască în medie 640 lei pe alimente, această sumă crescând ușor în 2016 până la valoarea de 650 lei. În ușoară creștere este și suma alocată produselor nealimentare, ajungând până la valoarea de 430 lei în anul 2016.

Bugetul alocat Sărbătorilor de Iarnă petrecute călătorind este mai mic, comparativ cu anul 2015 (840 lei în 2016 față de 1.008 lei în 2015), la fel și bugetul alocat ieșirilor la restaurant/în oraș, acesta fiind în ușoară scădere față de anul 2015 (299 lei buget mediu în 2016, față de 338 lei în 2015).

În ceea ce privește bugetul alocat cadourilor, se observă că de la an la an suma alocată este în creștere (577 lei în 2016, față de 513 lei în 2015), 90% din cei chestionați intenționând să ofere cadouri de Sărbători, în special membrilor familie.

În legătură cu opțiunile privind intenția de a cumpăra brad natural de Crăciun, cei mai mulți dintre respondenți (51%) dețin deja un brad artificial, în timp ce aproape 5% nu au împodobit bradul în anul 2016. 81% dintre respondenți și-au petrecut Revelionul în țară, în timp ce numai 2% l-au petrecut în străinătate, iar 4% dintre populație au lucrat în noaptea dintre ani.

Dintre cei care au rămas în țară de Revelion, 78% au petrecut alături de familie/prieteni, în propriile locuințe sau ale prietenilor, 11% au mers la un restaurant/club, în timp ce 8% au petrecut într-o stațiune montană/balneară din România. Procentul celor care au ieși în aer liber (în Piața Centrală/Piața Universității etc.) la trecerea dintre ani a fost de 2%.

Aceste date ar putea să te ajute să îți planifici mai bine cheltuielile anul acesta de Sărbători. Să analizezi cheltuielile pe care le-ai făcut anul trecut în aceeași perioadă și le compari cu comportamentul general al populației pentru a estima cât mai realist cheltuielile pe care le vei face anul acesta cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă.

Autor: Monica Mititelu (www.abcdarfinanciar.ro)

Cât cheltuie românii de Sărbători?

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică