Ce te face un trader de succes?

Bazându-ne pe experiența personala putem spune ca un trader de succes e o persoana care are 2 atribute: încrederea in sine si un grup de prieteni pe care se poate baza.

Am spus încredere în sine deoarece tradingul este, în ultima instanță, o activitate individuala. Traderul este pus zilnic în fata unor decizii complexe cărora trebuie sa le facă fata cu brio. De rezultatul acestor decizii va depinde succesul sau eșecul lui. Poate cel mai mare inamic al unui trader este îndoiala sau lipsa unei convingeri în luarea unei decizii. Menționam faptul ca deși sunt multe surse de inspirație, de multe ori în contradictoriu, in final persoana respectiva trebuie sa aleagă pentru el direcția în care va acționa si, implicit, își va asuma rezultatul. Pe baza experienței am observat ca, probabil, cea mai importanta calitate, pe lângă o cunoaștere amănunțita a mecanismelor bursiere, este încrederea în propria judecata si încredere în convingerile personale. Acest lucru poate fi sintetizat într-un cuvânt - încrederea în sine - acel lucru care te face sa separi opiniile altora si multitudinea de informații de convingerea personala si informația relevanta.

Evident, acest lucru poate fi realizat doar bazându-te pe experiența personala si trecerea printr-o întreaga paleta de emoții care însoțesc tranzacționarea la bursa. Odată stăpânite aceste trăiri, traderul are un avantaj enorm în tranzacționare.

Pe lângă aspectul psihologic care, în opinia mea, are o pondere de peste 50% în luarea unei decizii, intervine si factorul social care are ca rol clădirea experienței de care vorbeam. Din păcate în Romania, domeniul financiar este extrem de neînțeles, în ciuda numărului mare de antreprenori si investitori în businessuri mici si mijlocii. Astfel, consider eu, ca a te înconjura de oameni care au succes in ceea ce fac este extrem de important. Este foarte important pentru ca iți permite sa “le furi meseria”. Nu e nevoie ca tu sa faci aceleași greșeli pe care le-a făcut mulți alții la rândul lor, ci trebuie sa înveți din greșelile lor si mai ales din succesele lor. Cum poți sa faci asta? Discutând, analizând, ascultând păreri, într-un cuvânt sa te înconjori de acei oameni care iți împărtășesc interesele si obiectivele. De aceea noi am creat Invest Club, tocmai pentru a da șansa celor interesați de a profita de experiența noastră si de a asigura aspectul social de care are nevoie un trader ca sa se dezvolte. La rândul nostru, noi care am fondat clubul, ne asiguram un flux continuu de strategii, de păreri si de analize, venite din partea celor ce se alătură clubului. E extrem de important si pentru noi ca sa auzim alte păreri, sa ne dezvoltam in continuare si sa fim la curent cu ultimele direcții ale pieței. E o munca titanica pentru un om sa treacă singur prin toate strategiile de tranzacționare, prin toate portalele de știri si sa urmărească toate clasele de active. De aceea mulți se specializează: pe valute, pe acțiuni, pe mărfuri sau pe indici. Marele avantaj consta în faptul ca, daca ai nevoie de o informație pertinenta, sa știi cui sa te adresezi si cui sa ii ceri sfatul. Bineînțeles ai putea face asta si singur însă un volum mare de informații te poate copleși, te poate bulversa, când de multe ori decizia buna este cea mai simpla si cea mai evidenta.

Astfel, cred eu, ca se poate asigura succesul pe bursa. Sa te înconjori de mentori profesioniști si de succes, sa faci parte din comunitatea acestora, sa înveți de la ei, sa pui în practica strategiile care au dovedit ca funcționează, astfel sa acumulezi o experiența relevanta, care la rândul ei sa clădească încrederea în sine, încredere care va juca un rol extrem de important în fiecare decizie.

Evident toate aceste lucruri trebuie să aibă o baza foarte solida, respectiv o buna înțelegere a mecanismelor pieței de capital. Traderul trebuie sa aibă cunoștințe bune de macroeconomie, de geopolitica, de contabilitate, de analiza fundamentala si analiza tehnica. Daca suna complicat chiar așa si este, însă partea pozitiva e ca primele 3 ar trebui sa facă parte din cultura generala a individului care trăiește într-o lume interconectata. Ultimele doua sunt aspecte strict de domeniul bursier însă, daca exista interes si persoane dornice sa te învețe, ele pot fi dobândite ușor.

Si daca ai făcut toate lucrurile de care vorbeam si rezultatul nu este tocmai bun de la început, tot ai realizat un lucru incredibil. Ai ajuns sa te situezi în acei mai puțin de 1% din populația României care înțelege aceste fenomene si care au o viziune reala asupra mediului economic. Ai fi surprins sa afli cat de mult diferă viziunea unui trader sau a unui analist, fata de viziunea care este promovata si discutata la televizor. Iar daca nici acest lucru nu te motivează, probabil ca tradingul nu e pentru tine.

Tudor Irimiea, Invest Club

PS: pe 25.05.2016 te astept la The Office in Cluj-Napoca, de la ora 16:00 la evenimentul Hacking the Trade unde vom avea ocazia de a ne cunoaste.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică