Conversația – un creator de putere. Cum devii un bun interlocutor?

Conversația – un creator de putere. Cum devii un bun interlocutor?
Cel mai fructuos și mai natural exercițiu pentru spiritul nostru este, după părerea mea, conversația. (Michel de Montaigne)
Una dintre cele mai bune calități pe care le putem avea este abilitatea de a ne angaja într-o conversație. Aceasta ne poate fi de mare ajutor la studii, în afaceri și în societate. Abilitatea de a purta o conversație de calitate face impresii bune chiar și asupra celor care nu ne cunosc prea bine.

Specialiștii sunt de părerea că persoanele care știu să converseze frumos, posedă arta de a îmbrăca lucrurile în forma în care stârnește curiozitate, interes și admirație din partea celorlalți. Dacă vrei să ai succes profesional, este important să posezi abilități non-cognitive îndreptate spre socializare. 

Cum devii un bun interlocutor?

S-ar părea că inteligența este elementul cheie pentru a capta atenție celorlalți, însă nu este chiar așa. Ca să fii un bun interlocutor trebuie să ţii cont de câteva reguli, să apelezi la propria intuiție, să-i faci pe oameni să simtă că au întâlnit o persoană sinceră.

Cultivă-ți obiceiul de a fi cordial. 

"O strângere caldă de mână, prietenoasă și o întâmpinare cordială vor crea o legătură de bunăvoință între noi și oamenii pe care îi întâlnim.", a spus Dale Carnegie. Este o abilitate care generează un sentiment de conectivitate care creează instantaneu căldură și bună dispoziție. 

Fii atent la limbajul non-verbal.

Nu ne exprimăm doar prin cuvinte, dar și prin comportament. Tonul vocii, expresia feței și gesturile pot crea un impact enorm într-o conversație. Dacă cel cu care comunicăm simte că nu suntem de fapt acolo, ci privim în altă parte, în telefon sau în calculator, transmitem semnalul că acea persoană nu este importantă pentru noi. Cu siguranță, își va pierde orice interes de a ne cunoaște sau de a face vre-o afacere cu noi pe viitor.

Manifestă empatie.

O persoană care nu este empatică nu va fi niciodată un interlocutor bun. Cei care manifestă preocupare de propria lor persoană, sunt egoiști, rezervați, distanți și captați de auto-promovare, nu pot fi ascultători buni. Dacă vrem să fim buni interlocutori, trebuie să abordăm și interesele celor cu care conversăm.

Ascultă.

A te pierde în propriile gânduri atunci când o persoană aduce în discuție problemele sale și cere ajutor, e ca și cum ai ignora-o. Tu de fapt o auzi, dar nu o asculți. Te gândești la ceea ce urmează să faci la birou, la cearta pe care ai avut-o acasă și te pierzi în gânduri fără să auzi de fapt ce îți povestește interlocutorul. Poate că acest lucru ține de natura umană, dar ar trebui, totuși, să-ți evaluezi obiceiurile de ascultare și să încerci să devii un interlocutor mai bun.

Dale Carnegie ne dă o serie de sfaturi pentru o conversație reușită:

  • Memorează numele persoanei cu care discuți și folosește-l în timpul conversației.
  • Păstrează contactul vizual cu interlocutorul.
  • Folosește un limbaj familiar ascultătorului și stilul său lingvistic.
  • Nu devia de la subiect.
  • Participă în conversație, dar nu o monopoliza.
  • Conversația trebuie să fie un beneficiu reciproc.
  • Aprobă relatările interlocutorului dând din cap afirmativ, comentează sau pune întrebări dacă este cazul.
  • Ascultă cu interes și încearcă să înțelegi ce simte interlocutorul tău atunci când vorbește.
  • Încearcă să vezi lucrurile din perspectiva celuilalt.
  • Nu întrerupe interlocutorul și nu te pripi în concluzii.


    Articole asemănătoare

    Consimțământul cookie-urilor GDPR

    Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
    Activat Permanent

    Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

    Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

    Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

    Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

    Modifică