Există un plan perfect de tranzacţionare?

Înainte de a răspunde la această întrebare, este esenţial să înţelegem de ce avem nevoie de un plan de tranzacţionare pe piaţa Forex. Cu siguranţă vă gândiţi  că acele câteva cuvinte şi direcţii de acţiune, puse pe o foaie, nu au cum să fie transpuse fidel în realitate. Aşa că de ce să ne mai complicăm cu un efort în plus? Tocmai pentru că acest efort poate face diferenţa între succes şi eşec.

Nu trebuie să înţelegem de aici că planul de tranzacţionare ne va garanta reuşita, însă un trader care acordă atenţia necesară acestui aspect a realizat deja un pas înainte. O documentare atentă în prealabil vă poate scuti de reale situaţii problematice pe viitor. Şi chiar dacă planul conceput iniţial nu este  la nivelul cel mai bun, aveţi un punct de plecare şi o bază pe care o puteţi dezvolta.

Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!

Aşadar, planul perfect de tranzacţionare începe prin însăşi conceperea lui, urmând ca, în continuare, să acordăm atenţie următoarelor detalii:

  1. Sunt pregătit?

În lipsa unui plan bun, un trader poate pierde cu uşurinţă bani, motiv pentru care mai întâi trebuie să vă gândiţi dacă sunteţi pregătit să tranzacţionaţi şi aveţi încredere că sistemul de pe hârtie funcţionează. Aici nu este loc de ezitări.

De asemenea, de o importanţă majoră este şi starea psihologică! Lipsa unei pregătiri emoţionale, oboseala, starea interioară – toate acestea sunt elemente ce trebuie avute în vedere. Nu ar trebui să tranzacţionaţi pe Forex dacă sunteţi supăraţi, nedormiţi sau concentraţi pe alte probleme.

  1. Care sunt obiectivele mele?

Un plan perfect de tranzacţionare trebuie să cuprindă în mod obligatoriu obiectivele propuse. Aveţi grijă însă ca acestea să fie şi realiste! Gândiţi-vă dinainte care este raportul risc/beneficiu pe care îl acceptaţi şi nu pierdeţi din vedere nivelul de risc – ce procent din portofoliu puneţi la bătaie într-o zi de tranzacţionare?

  1. Cât timp investesc?

Fiţi realişti şi în privinţa timpului pe care sunteţi dispuşi să îl alocaţi acestei activităţi. Dacă staţi lipiţi de monitor ore în şir, este foarte posibil să vă pierdeţi din relaxare şi gândire liberă. În plus, trebuie să ştiţi care sunt orele voastre de tranzacţionare.

  1. M-am informat?

În Forex, informaţia face diferenţa! Interesaţi-vă ce se întâmplă pe bursă la nivel mondial, ce date economice trebuie să apară şi când, care sunt tendinţelei pieţei. Indicii futures constituie un bun reper al tendinţelor pieţei înaintea deschiderii acesteia.

  1. De ce?

Întotdeauna aflaţi de ce! Un trader bun include în planul său de tranzacţionare evidenţe, astfel încât la câştigarea unei tranzacţii să ştie exact de ce şi care au fost motivele pentru care s-a întâmplat acest lucru. Dar, mai important, va şti acelaşi lucru şi în cazul unei pierderi şi nu va mai repeta greşeala.

„Jurnalul” traderului trebuie să includă o analiză post-tranzacţionare, realizată la sfârşitul fiecărei zile, concluziile trase dovedindu-se de un real ajutor în ziua următoare!

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică