Influența inteligenței emoționale în business

Putem înțelege prin inteligența emoțională, percepția ce are ca rol indentificarea propriilor emoții, aceasta ne ajută atât în identificarea cauzei cât și dobândirea abilității de a face față unor situații dificile. De asemenea, ea contribuie la înțelegerea oamenilor din jur. Inteligența emoțională (EQ) constituie un factor important care influențează performanța individului. Comparativ cu inteligența intelectuală, cea emoțională se dobândește și modifică  pe întreg parcursul vieții. De ce inteligența emotională este mai importantă ca cea intelectuală? Luăm spre analiză elevul care a fost premiat în școală, cu o inteligență nativă. Întrucât i se insuflă din mediul familiar o focusare spre dezvoltarea IQ, odată ce iese de pe băncile școlii și dă piept cu viața, performanțele sale scad, iar acum privim înspre elevul mediocru ce nu părea să strălucească și care a devenit ani mai târziu un om de succes, pentru că a știut să își gestioneze trăirile. Cazul ideal este acela când găsim un echilibru între cele două. Un exemplu, pentru a întări cele deja menționate, este cunoscutul, Mark Zuckerberg, care a renunțat la facultate, iar împreună cu alți colegi au deschis un mic sediu, ajungând 5 ani mai târziu ca afacerea lui să fie evaluată la 15 milioane de dolari. Gestionarea propriei lumi emoționale ține de abilitatea ta de a te adapta. Este dovedit faptul că în marile companii nu rămân cei care au informația, ci cei ce știu să se adapteze în toate condițiile de criză.
Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!
Care este legătura dintre controlul emoțiilor și performanță? Studiile arată că nu poți să devii un lider de succes dacă coeficientul de inteligență IQ nu este însoțit de EQ. Totul în jur este marcat de emoții, pentru a te putea baza pe echipa ta, trebuie mai întâi să înțelegi trăirile și emoțiile. Există o punte de interdependență între cele două tipuri de inteligență, dar dacă aspiri să ajungi în vârf, trebuie să înveți să deții controlul propriilor emoții și abilitatea de a recunoaște tiparele comportamentale pentru a putea să le înțelegi și rezolva. Maniera prin care administrezi emoțiile este esențială pentru construirea unei echipe solide. În procesul de recrutare, mai ales în vânzari, tot mai mulți angajatori pun pe primul plan EQ, deoarece persoanele cu un IQ ridicat, dar fără abilitatea de a controla emoțiile negative la locul de muncă pe termen lung nu au succes. Inteligența emoțională înseamnă multă toleranță? Da! Empatia stă la baza EQ. Puterea de a înțelege, prin transpunerea în persoana cu care empatizezi, te ajută pe tine în primul rând. Atunci când oamenii trec prin situații dificile, care lasă urmări, au tendința de a reacționa impulsiv la întâlnirea aceluiași tipar, fără să realizeze că este un alt moment, cu o altă persoană. În astfel de situații este bine să discutăm deschis despre cauzele conflictului să găsiți soluții pentru a îmbunătăți relația, fără a vă lăsa afectați pe termen lung. De ce credeți că autocunoașterea face și ea parte din procesul de dezvoltare a leadership-ului? Un adevărat lider își evaluează permanent activitatea. Persoanele care reușesc să se cunoască bine pe ei însăși, să își depisteze și corecteze propriile sentimente, devin lideri de succes. Trebuie să fim sinceri cu noi și să ne autoevaluăm corect, numai în felul acesta ne putem descoperi atuurile și limitele. Foarte important ca atunci când, tu ca lider, te autoevaluezi, să nu cauți vinovatul în altă parte decât în propriile decizii. Putem lua decizii mai înțelepte cu ajutorul EQ? Sigur, controlul emoțiilor în momentul procesului decizional, în situații de criză, în ipostaze tensionate sau în cazul conflictelor, are un rol important. Pentru a proceda în cel mai potrivit mod, este indicat să ne punem în postura celeilalte persoane, să ne controlăm emoțiile, să nu fim vulcanici și să privim situația cu calm. Conflictele interumane la locul de muncă au un fundament? Nu, ele apar adesea din cauza stresului, orgoliului, presiunii unor task-uri cu termene limită. Datorită nemulțumirilor, de orice natură, putem privi cum o mică dispută poate să dărâme tot ce ai construit, fie că este vorba de o dispută între colegi sau între superior și angajat. Aparent sună destul de dezastruos, însă, da, se poate! Îți poți transforma locul de muncă, unde veneai cu plăcere, într-un loc unde nu vii decât de nevoie. Putem evita aceste conflicte astfel: evită discuțiile despre alți colegi care nu sunt prezenți la conversație, ajută dacă poți, nu este inamicul tău, ci un coleg cu care lupți pentru dezvoltarea companie, fii natural, nu încerca să fii o persoană falsă doar pentru a primi atenția colegilor. Păstrează în permanență o relație amiabilă cu membrii echipei, numai așa îți poți îmbunătăți performanța! Autor: Cristina Roșu

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică