Profit Point: Ce este curba randamentului?

Ce este curba randamentului?

Orice investitor, trader sau manager de portofoliu își desfășoară activitatea în baza deciziilor pe care le ia cu privire la cumpărare și vânzare, ghidându-se și de niște principii cu privire la randamente și riscuri.

Unul din instrumentele care-i ajută pe investitori să-și formeze ipoteza așteptărilor, luând în considerație rata de reinvestire, este curba randamentului (yield curve).

Curba randamentului este  o reprezentare grafică a evoluției ratelor la obligațiuni de-a lungul timpului. Aceasta reprezintă rezultatul net al tuturor tranzacțiilor de vânzare și cumpărare și reflectă rezultatul net al cererii și ofertei pe piață. Aceasta mai reprezintă și prețul pe care sunt dispuși să-l plătească traderii pentru instrumentele de credit pe termen scurt, mediu și lung.

De ce curba randamentului mai este numită și curba așteptărilor?

Dacă, de exemplu, rata de reinvestire se estimează a fi de 9% până la scadența de după un an, atunci curba randamentului reprezintă așteptarea că rata va fi de 10%. 

Analiza și interpretarea curbelor de randament prezintă interes nu numai în domeniul investițiilor ci și în cazul împrumuturilor care sunt legate de un indicator de referință variabil, cum ar fi ROBOR, oferind informații cu privire la evoluția crescătoare sau descrescătoare a ratelor.

Așadar, traderii și investitorii trebuie să înțeleagă în detaliu relațiile dintre preț, randament, lichiditate și risc. Adică, ei trebuie să știe să profite de curba randamentului: să cumpere și să vândă titluri astfel încât să obțină cel mai mare randament.



Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică