10 sfaturi pentru un Time Management care funcționează!

Timpul nu aşteaptă pe nimeni. Ieri este istorie, mâine este incertitudine, iar astăzi este un cadou.
Managementul timpului este abilitatea de a decide ce este important în viața noastră; este modul în care ne hotărâm să ne utilizăm timpul pentru a ne maximiza productivitatea pentru atingerea anumitor obiective pe termen lung. Cu toții vrem să profităm la maxim de cele 24 de ore pe care le avem zilnic. Cu toate acestea, unii oameni sunt mai fericiți, au o mai bună productivitate și succes în aceeași perioadă de timp ca toți ceilalți! Cum poți avea mai mult succes în managementul timpului? Trebuie doar să aplici un concept forte: managementul inteligent al timpului.

Îți recomandăm să urmezi aceste sfaturi pentru a-ți putea planifica și gestiona timpul astfel încât să obții rezultate frumoase pentru tot ce îți propui să faci.

Sfatul # 1: Fă-ți un audit al timpului.
Începe prin a identifica unde îți petreci cea mai mare parte a zilei. De multe ori există o discrepanță între timpul tău subiectiv și realitatea ta. Obține o aplicație de time management și urmărește tot ceea ce faci timp de o săptămână. Apoi, așează-te, descarcă rapoartele și evaluează-le. Cu aceste date, poți găsi cu ușurință lucrurile de îmbunătățit. De exemplu, s-ar putea să petreci prea mult timp la ședințe neproductive sau îndeplinind sarcini cu prioritate scăzută, iar acest lucru te ghidează spre următorul sfat: Managementul timpului la ședințe. 

Sfatul # 2: Înainte de ședință, stabilește care sunt rezultatele dorite.
Este necesar să ai un scop clar în minte înainte de a începe ședința. Stabilește o agendă și condu ședința pe baza acesteia. Acordă atenție și aptitudinilor de dialog pentru îmbunătățirea calității ședințelor în echipă. 
 
Sfatul # 3: Stabilește deadline-uri pentru sarcini. 
Mai uită-te o dată peste auditul timpului tău și identifică sarcinile ale căror îndeplinire durează mai mult decât te aștepți. Stabilind termene limită pentru task-uri, vei reuși să te concentrezi mai mult și să le îndeplinești mai eficient. Dacă totuși te simți depășit de volumul de lucru, examinează fluxul de sarcini și înlătură factorii care îți fură timpul, precum pauzele prea lungi sau conversațiile inutile în timpul orelor de muncă. 

Citește și: Timp vs Bani


Sfatul # 4: Planifică-ți activitățile pentru întreaga săptămână, duminica.
Nivelul tău de energie și creativitate poate varia pe parcursul săptămânii. Mersul la muncă cu un plan pentru toată săptămâna te va ajuta să te concentrezi pe priorități. Duminica ai mai mult timp liber, deci poți să aloci câteva minute pentru a crea un plan pentru întreaga săptămână. Programează sarcinile cu prioritate scăzută pentru luni, iar pe cele dificile și solicitante – pentru marți și miercuri. Planifică ședințele pentru ziua de joi, atunci când energia echipei începe să scadă. Rezervă-ți ziua de vineri pentru planificări și networking. 

Sfatul # 5: Fă-ți un plan zilnic.
Folosește primele 30 de minute ale zilei pentru a crea o listă de activități zilnice care să se potrivească cu planul tău săptămânal de activități. Revizuiește sarcinile pe care le-ai îndeplinit deja și încearcă să înlocuiești frazele precum ”De trimis raportul către managerul de proiect” cu ”Raport trimis către managerul de proiect.” Acest mic truc îți va oferi un plus de motivație. Citește în continuare:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *