Când plasezi un Stop Order?

Când plasezi un Stop Order pentru a limita o pierdere sau a ținti un profit?
Stop order-urile sunt folosite, de regulă, pentru a proteja un câștig nerealizat și/sau pentru a limita potențialele pierderi pe o poziție existentă. Mai jos, vom discuta despre cum să utilizezi un ordin Stop în portofoliul de investiții și tranzacționare pentru a proteja pozițiile de capital pe termen lung.

Ce este un Stop Order?

Aceste ordine pot fi de două feluri: stop order standard și stop-limit order. Pentru a înțelege mai bine cum funcționează aceste ordine, este mai simplu să te gândești la stop order ca la un „trăgaci”. De exemplu, odată ce execuția are loc la prețul „ochit”, ordinul stop se declanșează ca un ordin de piață pentru a cumpăra sau vinde acel produs la prețul de piață existent. 

Stop order-urile nu sunt vizibile pentru ceilalți participanți ai pieței, până la atingerea target-ului setat.

Stop order-urile (cunoscute și sub denumirea de ordine stop-loss) și ordinele stop-limit sunt similare, diferența principală fiind ceea ce se întâmplă odată cu setarea prețului de oprire. Un ordin standard sell-stop se activează atunci când este setat un target la/sau sub prețul de oprire. În acest moment, ordinul de vânzare este plasat pe piață, iar poziția ta va fi închisă la următorul preț valabil.

Exemplu: Dacă prețul curent al unui produs este de 90 USD și vrei să-ți protejezi investiția împotriva unei pierderi semnificative, poți plasa un Stop Order de vânzare la nivelul de 85 USD. Dacă tranzacția are o valoare de 85 USD sau mai mică (în același loc în care se află ordinul plasat), Stop Order-ul se activează prin plasarea unui ordin de vânzare la următorul preț de piață disponibil. 

În cele mai multe cazuri, produsul tău va fi vândut la un preț apropiat de prețul de piață, în momentul activării Stop Order-ului. Cu toate acestea, trebuie să ții minte: un stop order devine un ordin de piață; așadar, în ​​cazurile în care valoarea produsului scade rapid, prețul este oprit și redeschis pentru tranzacționare abia spre dimineață, de exemplu, atunci când prețul este mai mic decât cel de închidere din ziua precedentă. 

Când se folosesc ordinele stop-limit?

Ordinele stop-limit sunt mai des folosite pentru a vinde un produs la un preț limită specificat după ce produsul a fost tranzacționat la/sau un stop-price predefinit. Prin urmare, acesta are două elemente: stop price și limit price, care pot sau nu pot să reprezinte întotdeauna aceleași valori.

Spre deosebire de stop order-urile standard, la cele de stop-limit trebuie să introduci atât un preț de oprire cât și un preț limită. În cele mai multe cazuri, prețul limită pentru un ordin stop-limit va fi egal sau mai mic. Pe măsură ce produsul începe să scadă în valoare, în cazul în care acesta este tranzacțional la sau sub prețul de oprire, ordinul se va activa, devenind un limit order pentru a vinde la prețul limită specificat.

Pentru a-ți crește șansele de profit cu un stop limit de vânzare, trebuie să iei în considerare plasarea prețului limită sub prețul de oprire. Cu cât este mai departe de prețul de oprire unde plasezi prețul limită, cu atât ai mai multe șanse să se execute ordinul într-o piață cu scădere rapidă.

Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes în piețele financiare.
Când plasezi un Stop Order pentru a limita o pierdere sau a ținti un profit?

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică