Ai probleme cu serviciile de plată? Află unde poți face reclamații

Ai probleme cu serviciile de plată? Află unde poți face reclamații
Ți s-a întâmplat vreodată să retragi bani de la un bancomat sau să schimbi valută și să afli ulterior că ți s-a perceput un comision foarte mare?
Sau să autorizezi incorect niște tranzacții, iar banca să accepte aceste autorizări, fără să-ți ramburseze banii?

Află că din 13 decembrie 2019 intră în vigoare Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată și pentru modificarea unor acte normative, care prevede o serie de norme ce vin să susțină drepturile consumatorilor. De exemplu, conform legii, consumatorii de servicii financiare nu vor mai fi nevoiți să plătească anumite comisioane percepute de cei care fac comerț electronic. 

În prezent, există o practică a prestatorilor de servicii de plată (instituțiile de credit, instituțiile emitente de monedă electronică, furnizorii de servicii poștale giro, instituțiile de plată și furnizorii specializați în servicii de informare cu privire la conturi) de a impune consumatorilor suportarea costurilor pe care primii le au cu folosirea unor sisteme de plată (prin carduri de credit sau de debit). Din această cauză, cei care fac cumpărături cu cardul, on line de exemplu, trebuie să plătească mai mult. În schimb, pe viitor acest lucru nu va mai fi posibil datorită legii menționate. Bineînțeles, consumatorul va trebui să plătească comisioanele la care este obligat în baza folosirii serviciilor furnizorului său de servicii de plată, dar nu va mai trebui să suporte comisioanele la care este obligat comerciantul față de furnizorul acestuia.

Apariția noilor reguli impune pe prestatorii de servicii de plată să-și asume obligații suplimentare pentru a garanta servicii cât mai eficiente, însă și pentru a proteja confidențialitatea și a îmbunătăți securitatea datelor bancare ale clienților.

În cazul în care ai constatat că ți s-au încălcat drepturile de consumator de servicii financiare, poți face o reclamație la Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Ai dreptul să faci acest lucru și în cazurile în care, de exemplu, la ATM-uri nu se pun la dispoziție informații despre comisioanele de retragere, dacă nu se pun la dispoziție informații despre serviciile de plată (inclusiv dacă acestea au un limbaj neclar sau incomplet) sau despre cursurile de schimb folosite.

Citește și Ce drepturi am în calitate de consumator de servicii financiare?


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *