Cele mai bune strategii de investiții nu sunt mereu acelea care au profituri istorice. Cele mai bune strategii sunt acelea care funcționează cel mai bine pentru obiectivele individuale ale investitorului și toleranței la risc. Cu alte cuvinte, strategiile de investiții sunt ca dietele: cea mai bună strategie este aceea care funcționează cel mai bine pentru tine.
De asemenea, nu ai vrea să implementezi o strategie de investiții și să descoperi că mai bine o abandonezi pentru un trend nou pe care l-ai descoperit online. Așadar, nu te lăsa păcălit de toate acele "arome prea-bune-ca-să-fie-adevărate" ale pieței. Ține-te de o bază testată în timp.
Pentru a folosi o altă metaforă familiară, strategiile de investiții sunt ca hainele care îți vin cel mai bine. Nu îți trebuie ceva mai scump sau făcut la un croitor; ai nevoie de ceva confortabil care va rezista mult timp, mai ales dacă obiectivul investiției tale este pe termen lung (10 ani sau mai mult).
Deci, înainte de a-ți lua un angajament, indiferent dacă este vorba de o dietă alimentară, haine sau strategii de investiții, vezi care se potrivește cel mai bine personalității și stilului tău. Poți începe prin a lua în considerare top patru strategii de investiții, unele dintre ele fiind teorii, stiluri și tactici care te pot ajuta să-ți construiești un portofoliu bun de investiții.
Analiza Fundamentală
Începem cu analiza fundamentală pentru că este una dintre cele mai vechi și de bază forme de stiluri de investiții. Folosite în principal pentru identificarea și analiza capitalului (mai degrabă acțiuni individuale decât selectarea fondurilor mutuale), analiza fundamentală este o formă de strategie de investiții activă, care implică analiza situației financiare a companiilor, în scopul selectării acțiunilor de calitate.
Datele din bilanțurile financiare, de exemplu, sunt folosite pentru a compara cu trecutul și prezentul datele unor companii particulare sau cu alte companii din industrie. Prin analiza acestor date, investitorul poate ajunge la o evaluare rezonabilă (preț) a acțiunilor acelei companii particulare și poate determina dacă acțiunile sunt bune pentru achiziție sau nu.
Analiza Tehnică
Analiza tehnică poate fi considerată opusul analizei fundamentale. Investitorii care folosesc analiza tehnică (traderi tehnici) folosesc de multe ori grafice pentru a identifica formațiuni de prețuri recente și trenduri de piață actuale în scopul de a prezice viitoare formațiuni și trenduri. Cu alte cuvinte, există tipare particulare și trenduri care furnizează traderului tehnic anumite semnale și indicatori despre mișcările viitoare ale pieței.
De exemplu, unele formațiuni grafice au denumiri descriptive, cum ar fi "head and shoulders" (cap și umeri) sau "cup and handle" (cana/cupa cu mâner). Când aceste formațiuni încep să prindă contur și să fie recunoscute, traderii tehnici pot face decizii de investiții pe baza rezultatelor așteptate ale formațiunilor sau trendurilor. Datele fundamentale, cum ar fi raportul PER, nu sunt luate în calcul în analiza tehnică unde trendurile și formațiunile sunt prioritizate ca măsuri de supraevaluare.
Investițiile în funcție de valoare
Investitorii în ETF-uri și fonduri mutuale pot aplica strategii fundamentale sau stil de investiții folosind valoarea acțiunilor listate la bursă. În termeni simpli, prin investiția în funcție de valoare, investitorul se uită după acțiuni care se vând "la reducere".
Investițiile de Creștere
Așa cum o arată numele, acțiunile de creștere dau cele mai bune rezultate la stadii mature ale unui ciclu de piață, atunci când economia crește la o rată sănătoasă. Strategia de creștere reflectă ceea ce corporatiștii, consumatorii și investitorii fac simultan în economiile sănătoase: acumulează așteptări din ce în ce mai mari ale creșterii viitoare și cheltuiesc mai mulți bani pentru a face asta. Din nou, companiile de tehnologie sunt exemple bune aici. De obicei, sunt evaluate la un preț ridicat dar pot continua să crească peste acele evaluări când mediul este potrivit.
O versiune nuanțată a investiției de creștere se regăsește în strategia de investiții momentum, care este o strategie de capitalizare la trendurile prețului actual cu așteptările pe care momentum va continua să le construiască în aceeași direcție. Ideea strategiei este de a "cumpăra scump și de a vinde și mai scump". De exemplu, un manager de fonduri mutuale poate căuta acțiuni de creștere care au afișat trenduri de apreciere consistentă a prețului, cu așteptările ca trendul de creștere a prețului să continue.
Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.