Strategia value investing (investiția în funcție de valoare)

Ce este value investing sau investiția în funcție de valoare
Investitorii știu foarte bine ce înseamnă raportul risc/câștig: cu cât ținta de câștig este mai mare, cu atât mai mare este riscul. Există însă și o strategie de investiții care presupune profit mare cu riscuri mici. 

Este vorba de value investing (investiția în funcție de valoare), strategie ce se referă la cumpărarea de titluri de valoare care sunt considerate subevaluate pe piață. Investitorii care folosesc această strategie cumpără titluri de valoare la o sumă mai mică decât valoarea lor intrinsecă. Mulți investitori de succes, cum ar fi Warren Buffet și Peter Lynch, sunt susținătorii acestui tip de investiție.  

Paradigma investițiilor pe care o știm drept investiție în funcție de valoare derivă din ideile despre investiții ale lui Benjamin Graham (1894-1976) și ale colegului său, David Dog (1895-1988), ambii studenți la Columbia Business School. Conceptul a început serios să se dezvolte după ce textul  "Security Analysis
" ("Analiza Acțiunilor") a lui Graham si Dodd a fost publicat în 1934. Nici Graham și nici Dodd nu au inventat termenul de "value investing"; expresia a aparut mai târziu.

De atunci, investiția în funcție de valoare a luat mai multe forme, dar toate includ ideea de bază de a cumpăra titlutri de valoare de bună calitate la prețuri imbatabile, de exemplu cumpărarea de acțiuni care are au o valoare intrinsecă* de 1 $ pentru doar 50 de cenți.

Aceste titluri de valoare pot include acțiuni listate public ale companiilor care tranzacționează pe discounturi la valoarea contabilă, au dividente cu mare productivitate și raporturi prețuri-la-carte scăzute.

Investiția în funcție de valoare contrastează cu investiția solidă, unde este evidențiată evaluarea capitalului, iar acțiunile sunt adesea achiziționate la un preț ridicat.

Pentru a găsi adevăratele acțiuni subevaluate, investitorul de valoare urmează un proces format din 3 pași:

Pasul 1: sortează acțiunile conform unui număr posibil de metrică, de exemplu raportul preț-câștig (PER). Acest lucru reduce semnificativ numărul de acțiuni diferite pe care va trebui să le evalueze mai îndeaproape.

Pasul 2: trece cu grijă prin fiecare acțiune cu un raport PER scăzut și le găsește pe acelea care sunt într-adevăr subevaluate. Filtrează acțiunile rele de cele bune. Singurul mod de a face asta este de a le evalua pe toate acelea din grupul cu PER scăzut.

Pasul 3: compară fiecare valoare intrinsecă* a acțiunilor cu prețul pieței. O acțiune este subevaluată cu adevărat și merită cumpărată dacă prețul său este mai mic decât valoarea intrinsecă cu mai mult de 33% (mai mult decât marja de siguranță).


*Valoarea intrinsecă a unei acțiuni este valoarea sa reală, actuală, și nu valoarea contabilă sau cea de piață.



Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.
Ce este value investing sau investiția în funcție de valoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică