Cele trei decizii care îți vor schimba viața financiară


Decizia numărul unu: De la cine vei învăța? Și cu cine stai?

Este un studiu care spune ca noi suntem media celor cinci persoane cu care ne înconjurăm în viața de zi cu zi. Ceea ce determină cât de bun ești sunt oamenii din jurul tău, șeful de la care ai ce învăța, prietenii care te ajută să progresezi, colegii care au aceleași valori ca și tine. Trebuie să te înconjori de oameni valoroși care să te ajute să crești. Acum, la început, ne e greu să acceptăm faptul că unii oameni din jur, la care ținem, nu sunt ceea ce avem nevoie. Și mai târziu, după ce parcurgem niște etape, realizăm că anturajul este cel care de multe ori ne ține pe loc. Uneori regretăm. Dacă dorești să înveți ceva diferit, să îți schimbi obiceiurile,  ai  nevoie de cineva care a făcut la un moment dat o schimbare, care are o experiență de viață diferită, care cunoaște informații pe care tu nu le știi. Nu lăsa ca părerea celorlalți să devină realitatea ta. Este la fel în toate domeniile, chiar și în viața ta financiară. 

De la cine vrei să înveți? Realizează faptul că, atunci când înveți de la cineva, când le asculți sfaturile, devii ca ei. Fără să realizezi, copiezi stilul lor de viață. E important stilul de viață a acelor cinci persoane, căci, statistic vorbind, stilul nostru nu este cu mult diferit de al lor. Mahatma Gandhi a spus “Credințele tale devin gândurile tale, gândurile tale devin cuvintele tale, cuvintele tale devin acțiunile tale, acțiunile tale devin obiceiurile tale, obiceiurile tale devin valorile tale și în cele din urmă, valorile tale devin destinul tău”.

Astfel, te provoc să răspunzi la aceste întrebări:

De la cine vrei să înveți?

Cu cine vrei să stai ? 

Cu cine vrei să petreci timp? 

Decizia numărul doi: Știi ce vrei?

Ce vrei cu adevărat? Când oamenii vin la cursuri și îmi spun: vreau să câștig mai mulți bani! Întotdeauna spun: Uite, îți ofer 1 leu. Tocmai ai câștigat mai mulți bani. Vezi problema? Această dorință nu oferă claritate. Vreau să câștig mai mulți bani. Câți bani vrei să câștigi, mai exact? Ce ai face pentru a câștiga mai mulți bani? Ce nu ai face pentru a câștiga mai mulți bani? Unde vrei să trăiești? Îți place o casă mare? Vrei o casă în oraș? Vrei să locuiești într-un apartament? Ce fel de mașină vrei sa conduci? Și aici nu este suficient să spui doar: ”Vreau să conduc un Mercedes”. Mai exact: ce culoare, ce model? 

Permite-mi să îți dau un exemplu: cu toții ne dorim să avem mai mulți bani, dar pentru ce? Cu ce ne ajută? Să avem o viață mai bună, să ne permitem mai multe bunuri materiale, călătorii. Unde ai vrea să călătorești? Îți ofer bani să mergi în Georgia, te-ai duce? Poate tu nu vrei să mergi în Georgia, ci îți dorești o vacanță în Maldive. Ei bine, despre asta e vorba când ne stabilim obiective, scopuri pentru care vrem mai mulți bani. Trebuie să fie specifice, altfel șansele ca acele obiective să fie îndeplinite scad destul de mult fiindcă în mintea ta nu e clar ce îți dorești.  Dacă în mintea ta nu e clar ce îți dorești, atunci și acțiunile or să fie haotice și nu vor duce la rezultate. Lipsa clarității înseamnă lipsă de putere. Iar puterea este capacitatea de a acționa. Claritatea extremă duce la rezultate extreme.

Decizia numărul 3: Ce preț ești dispus să plătești?

Decide ce preț ești dispus să plătești. Există întotdeauna o plată/preț pentru acțiune. Tot ce vrei în viață are un preț. Îmi amintesc primele momente în care doream să fac schimbări. Am început să fac voluntariat, eram nelipsită de la orice activitate. Îmi doream să învăț cât mai mult și plăteam cu timpul meu pentru a cunoaște oameni, a face bine în comunitate și pentru a dobândi aptitudini noi. 

Îmi amintesc, că, pe când eram încă studentă, mergeam la centrul de voluntariat și acolo mă prindea seara făcând diferite activități. A doua zi la fel, uneori mergeam pe teren în alte centre, la familii nevoiașe, îi ajutam pe părinții mei în afacerile familiei, iar pe timpul verii petreceam zile întregi în florăria mea. Acum, lucrez 8 sau 10 ore pe zi, iar în timpul liber rămas mă ocup de alte proiecte, cum să îmi organizez cursurile mai bine și să dezvolt altele noi, cum să îi ajut pe oameni să fie mai eficienți cu investițiile lor, cum să îmi deschid o altă afacere (un magazin online). Acesta este prețul pe care îl plătesc ca să am prosperitate financiară. M-am și distrat în acest timp, însă cu limită, căci aveam priorități diferite față de oamenii din jur. Eu sunt dispusă să muncesc 10 ore pe zi, ca în viitor să îmi pot permite tot ceea ce nu mi-aș permite dacă mi-aș petrece zilele în fața televizorului. Tu? Ce ești dispus să sacrifici pentru o situație financiară mai bună? 

Vezi, succesul are un preț. DA, trebuie să renunț la unele ieșiri cu prietenii, DA, trebuie să citesc mai mult, să mă informez mai mult, DA, trebuie să caut oameni care să fie acolo unde îmi doresc și eu să ajung. Ei bine, unii oameni mă întreabă: de unde știu că am făcut ceea ce trebuie? Sau că sunt pe drumul cel bun? 

Tot mai des aud oameni că spun: vreau să încep doar dacă știu că așa ajung la rezultate. Întrebarea mea pentru ei este: ”Dacă faci același lucru ca până acum, o să vezi ceva diferit?” Fă ceva diferit și o să vezi atunci cum te simți. Succesul vine în timp, de azi pe mâine nu se întâmplă. Să faci același lucru în fiecare zi și să te aștepți la rezultate diferite este definiția nebuniei. Transformă acele perioade de pauză, în timp de învățare, în timp de creștere. Și amintește-ti: decizia pe care o iei astăzi îți va creiona viitorul. 

Editorial de Adela Roșca

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică