CFD trading: strategia de tranzacționare în perechi

CFD trading: strategia de tranzacționare în perechi

CFD-ul (contractul pentru diferență) este un instrument financiar derivat al cărui preț are la bază prețul unui activ suport. Asta înseamnă că poziția luată de trader reprezintă, de fapt, un contract cu brokerul în loc de achiziția activului, iar traderul obține profit sau pierderi în cazul în care prețul activului crește sau scade. 

\\r\\n

\\r\\n

Dacă e să analizăm tranzacționarea CFD-urilor în raport cu tranzacționarea Forex, constatăm că acestea au caracteristici distincte, dar și comune. Distincția dintre cele două tipuri de tranzacționare este dată de faptul că tranzacționarea CFD-urilor implică diferite tipuri de contracte care acoperă mai multe piețe, cum ar fi piața de energie, metale, indici, mărfuri. În același timp, Forex-ul oferă doar trading pe perechi valutare și implică întotdeauna tranzacționarea în loturi de mărimi uniforme.

Aspectele comune între cele două tipuri de trading se explică prin faptul că procesul de execuție a ordinelor atât pe Forex cât și pe CFD este similar, adică traderii pot intra sau ieși din piață oricând; ambele tipuri de trading implică spread-ul ca și cost; tranzacțiile Forex și cele CFD se desfășoară pe platforma MetaTrader și, nu în ultimul rând, atât instrumentele Forex, cât și CFD-urile pot fi tranzacționate în perechi.

Așadar, și în tranzacționarea pe CFD-uri poate fi aplicată strategia de tranzacționare în perechi, care implică specularea cu diferența dintre prețurile a două active de același fel legate în mod istoric, strategie care poate fi utilizată, de altfel, și ca hedging. 

Strategia de tranzacționare în perechi, cunoscută sub denumirea de arbitraj statistic sau strategie neutră din perspectiva pieței, este o strategie de tranzacționare care a câștigat popularitate acum 20 de ani, când au apărut contractele pentru diferență. Până atunci, traderilor le venea foarte greu să exploateze fluctuațiile pe termen scurt. 

Ideea de a tranzacționa în perechi presupune acțiunea investitorului de a cumpăra un contract și în același timp de a vinde altul, adică de a tranzacționa efectiv cu o pereche de CFD-uri. Astfel, tranzacționarea perechilor implică intrarea simultană pe o poziție long și short pe două contracte care fac parte din aceeași categorie de business.  

Tranzacționarea pe CFD-uri în perechi îți oferă toate avantajele tranzacționării pe CFD-uri, inclusiv efectul de levier pentru ca tu, ca investitor, să-ți poți mări considerabil veniturile, profitând de slăbiciunea sau performanța unui indice. Un alt avantaj al acestei strategii este că poate fi aplicată atunci când piața este incertă, or\\\' acest lucru elimină riscurile, în mare parte. 

Strategia de tranzacționare în perechi nu este atât de complicată și, cum am menționat, nu implică riscuri mari, deoarece este neutră din punct de vedere al pieței. Adică, în timp ce un contract este tranzacționat "împotriva" celuilalt, nivelul riscului este unul acceptabil, iar rentabilitatea se bazează mai mult pe selecția produsului comercial și nu pe mișcările globale ale pieței. De cele mai multe ori, oportunitățile de asociere a două contracte apar atunci când apare și o divergență a prețului dintre două active similare. 

Acțiunile companiilor care își desfășoară activitatea în același sector, de exemplu, tind să se miște simultan, astfel încât dacă sectorul comun funcționează ca la carte, acțiunile companiilor au și ele o evoluție pozitivă. Ideea speculării pe perechi de CFD-uri e să identifici o deviere a prețului dintre două active de același fel, astfel încât să cumperi unul și să vinzi altul, profitând atunci când prețul își revine la normal. Cu alte cuvinte, speculezi pe diferența relativă de preț dintre cele două active (pachete de acțiuni) și nu pe performanța reală a acestora.

Tranzacționarea pe CFD-uri îți poate aduce profit și din motiv că, acționând pe piață folosind marja, nu deții de fapt acele acțiuni, ci doar profiți de pe urma fluctuațiilor de preț.  În cazul în care se întâmplă ceva pe piață sau sectorul în care sunt plasate investițiile crește sau urmează să se prăbușească, nu trebuie să te panichezi, întrucât investițiile sunt corelate și ambele active se vor deplasa în aceeași direcție, simultan. Asta înseamnă că tu ca trader nu mai trebuie să anticipezi fluctuațiile generale ale pieței. Tot ce trebuie să faci e să tranzacționezi pe diferența relativă de preț.

Ca exemplu de tranzacționare pe perechi de CFD-uri pot fi acțiunile companiilor Rio Tinto vs. BHP Billiton, Coca-Cola vs. Pepsi-Cola, Stockland vs. Mirvac sau Dell Computer vs. Hewlett Packard. În mod normal, activele acestor companii ar trebui să se miște în aceeași direcție, întrucât fac parte din același domeniu de afaceri, iar prin strategia de tranzacționare în perechi se pot identifica eventualele diferențe de preț care, la un moment dat, vor reveni la normal. Identificarea unei perechi reușite de active este cheia pentru a face ca această strategie să funcționeze pe toate piețele. Deci nu este complicat să le alegi intuitiv, să arunci o privire și pe graficele celor două companii, după care să îți dai seama dacă acestea se mișcă în aceeași direcție sau nu. Nu uita, însă, că cele două companii trebuie să facă parte din același sector de afaceri. 

Totodată, nu uita de regula de bază în managementul capitalului la bursă: indiferent de tipul strategiei și de nivelul riscului în tranzacționare, folosește ordinul Stop Loss înainte de a apăsa pe butonul BUY sau SELL.

Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică