Să credem în garanţiile brokerilor Forex?

Deja un stil de viaţă peste graniţe, tranzacţionarea Forex începe să câştige din ce în ce mai mult teren şi la noi în ţară, numărul românilor atraşi de tranzacţionarea pe piaţa valutară internaţională fiind în continuă creştere, mai ales sub mirajul unor câştiguri semnificative. Însă cum trebuie să ne poziţionăm între riscuri şi promisiuni?

Este sau ar trebui să fie un fapt binecunoscut că riscurile tranzacţionării Forex nu sunt neglijabile, ţinând cont de volatilitatea pieţelor. Aşadar, ce se întâmplă de fapt atunci când ni se garantează succesul?

Primul pas. Încredere oarbă în promisiuni de marketing

Fie că pur şi simplu nu se interesează, fie că nu vor să accepte realitatea, multe persoane aleg să vadă doar partea plină a paharului, acel câştig fabulos venit peste noapte, fără efort şi bătăi de cap. Pe lângă această „predispoziţie”, un rol important îl au şi promisiunile brokerilor care garantează reuşita şi profitul. Pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, într-un domeniu de activitate nou în România, nu puţini sunt cei care promit randamente fenomenale, când în realitate nimeni nu poate controla piaţa şi nimeni nu ar trebui să facă astfel de garanţii.

Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!

Însă textele de marketing bune rămân în continuare arma redutabilă de transformare a clientului din spectator în actor. Uneori cu un deznodământ nu tocmai fericit. Şi în situaţiile în care contul se goleşte brusc, încrederea oarbă de la început se transformă în respingere totală, „luând naştere” o nouă categorie de traderi – cei pe cont propriu.

Al doilea pas. Pot şi singur

După pierderea banilor şi a încrederii în garanţiile acelor brokeri Forex care au promis ce nu trebuia promis, mulţi fie se retrag din tranzacţionare, de multe ori cu o aversiune cruntă asupra activităţii în sine, dar şi asupra tuturor celor de pe piaţă, fie se reorientează crezând că pot fi traderi pe cont propriu. Fără o educaţie financiară şi bursieră, fără experienţă, fără sfaturi concrete de la specialişti avizaţi.

Această cale pare mai degrabă o „răzbunare” care însă are toate şansele să se întoarcă tot împotriva celui care o alege. Capacitatea autodidactă, combinată cu voinţa dusă până la încăpăţânare, nu este suficientă. Întrucât piaţa Forex încă reprezintă o noutate pentru români, este firesc ca şi gradul de pregătire al acestora să fie scăzut, iar tranzacţionarea pe cont propriu implică riscuri la fel de mari (poate chiar şi mai mari?) ca în cazul brokerilor care garantează succesul.

Soluţia?

În acest context, ce ne rămâne de făcut? Punem toţi brokerii la un loc şi îi etichetăm în baza acelor câţiva lipsiţi de profesionalism? Denigrăm şi blamăm tranzacţionarea în general? Punem semnul egal între Forex şi înşelăciune? Ignorăm riscurile sau vedem doar asta în trading?

Nu! Tranzacţionarea se învaţă! Riscurile trebuie conştientizate, însă sunt şi controlabile, atunci când există o educaţie solidă în domeniu. Iar aici ne referim la cursuri practice, sfaturi venite din partea unor traineri cu experienţă şi înţelegerea faptului că niciun broker nu trebuie să garateze succesul! În trading nu există garanţii – de altfel, ca în orice alt aspect din viaţa de zi cu zi.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică