Ce înseamnă să fii antreprenor în România?

Ce înseamnă să fii antreprenor în România?
Odată cu evoluția tehnologică și cu intensificarea competitivității mondiale generate de liberalizarea economică, apare și încurajarea spiritului antreprenorial care este, de fapt, un element-cheie pentru o țară în curs de dezvoltare. 

Conform rezultatelor unui studiu, în România doar 2 din 10 tineri vor să înființeze firme. Așadar, rata de natalitate a afacerilor nu este prea mare, astfel că doar 29% dintre afacerile de familie au reușit sa ajungă la o cifră mai mare de 1 milion de euro. 

Care sunt competențele necesare pentru un antreprenor și ce înseamnă să fii antreprenor în România?

Pentru mulți tineri, a fi antreprenor pare un lucru extraordinar, greu de realizat, predestinat doar unui anumit grup de oameni. Mulți ezită să-și asume rolul de antreprenor. Pentru a o face, ei consideră că ar trebui să aibă un talent înnăscut și să fie o personalitate influentă. 

Este adevărat că cei mai mari antreprenori ai lumii s-au născut cu trăsături puternice prin care au cucerit publicul. Însă, antreprenoriatul nu este decât o activitate ce implică o serie de abilități și competențe care pot fi studiate și aplicate în orice context simplu de afaceri. Prin urmare, poți fi antreprenor în România chiar dacă ești un om obișnuit, angajat și salariat.

Pentru a fi antreprenor, trebuie să-ți identifici mai întâi valoarea și motivația. Mai apoi, să-ți asumi riscuri și să explorezi căi necunoscute. Astfel, tu ca antreprenor pornești într-o călătorie cu un scop precis, însă fără să știi ce obstacole îți vor apărea în cale.

Deși este reprezintă un mediu de afaceri cu multe provocări, România este pe placul multor oameni din acest punct de vedere. Nu toți românii pleacă din țară, ci își dezvoltă potențialul și spiritul colectiv atât la propriu cât și la figurat.  

Există antreprenori care văd oportunități acolo unde alții văd obstacole, care știu că trebuie să muncească foarte mult și să învețe constant. 

Dacă te identifici printre acești oameni, e timpul să faci următorul pas: să găsești idei de afaceri și să faci un plan care este elementul principal al unei afaceri de succes.

Avantaje și riscuri

Orice activitate care îți aduce profit implică și anumite riscuri: poți să nu obții randamentele necesare, poți pierde mulți nervi, timp și bani. Însă lista avantajelor de a fi antreprenor este mult mai mare: poți fi propriul tău șef, ai un program flexibil, poți lua decizii de unul singur, poți să creezi locuri de muncă, să te bucuri de aprecierea celor din jur și poți face mulți bani!

Vrei să ai mai mulți bani?

Iată ce poți face, în 7 + 1 pași simpli:

  1. Investește în educația ta
  2. Informează-te
  3. Fă-ți un plan
  4. Analizează-ți cheltuielile
  5. Economisește
  6. Multiplică-ți sursele de venit
  7. Investește
  8. Ajută-i și pe ceilalți

Ghidul tău în finanțe personale și money management. Economisește mai mult, investește inteligent, scapă de datorii!

Ce înseamnă să fii antreprenor în România?

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică