Ce trebuie să știi despre stock picking?

Ce este stock picking-ul? Merită să investești în acțiuni individuale?

Stock picking-ul sau investițiile în acțiuni individuale pe piața de capital reprezintă procedeul de alegere a acțiunilor de către investitor printr-o  formă sistematică de analiză care îl ajută să își dea seama dacă acele acțiuni merită investiția și adăugarea la portofoliul său de investiții. Acest procedeu mai este cunoscut și sub denumirea de management activ, care diferă de managementul pasiv în care investitorii cumpără vehicule de investiții pasive, cum ar fi fondurile tranzacționate la bursă (ETF-urile). Stock picking-ul poate fi realizat atât pe termen lung, cât și pe termen scurt, în funcție de perspectivele investitorului vizavi de prețul acțiunii.

Ce trebuie să mai știi despre stock picking?

Stock picking-ul este o activitate laborioasă. Atunci când aleg un pachet de acțiuni, investitorii și analiștii studiază minuțios situațiile financiare ale companiei în cauză, analizându-i elementele cheie și ratele financiare. Este un proces dificil, întrucât nu există niciodată un mod infailibil de a determina ce va face prețul unei acțiuni în viitor. Cu toate acestea, examinând numeroși factori, un investitor poate fi capabil să obțină o mai bună înțelegere a prețurilor viitoare ale acțiunilor decât bazându-se pe presupuneri. Deoarece prognoza nu este o știință exactă, un investitor sau analist care utilizează orice tehnică de prognoză ar trebui să includă o marjă de eroare în calculele lor.

Pentru că investiția în acțiuni individuale este o activitate foarte laborioasă, ca să o faci bine ai nevoie de ore bune de pregătire. Ca să investești în acțiuni individuale pe termen lung de exemplu, e nevoie să dedici mult timp pentru a dobândi acel nivel de cunoștințe care să te ajute să câștigi. Mai mult, ca să ai succes în acest domeniu, trebuie să fii pasionat de analiza financiară și de contabilitate, pentru ca să poți evalua situația companiilor listate la bursă. Pentru că la orice companie există situații financiare pe care trebuie să le studiezi, să le cunoști, trebuie să fii la curent tot timpul cu planurile managerilor, să citești mereu știri legate de compania în cauză ca să înțelegi în ce direcție se îndreaptă și care este părerea publicului și a clienților despre această companie. Trebuie să cunoști și informații despre domeniul de activitate a companiei ca să vezi în ce direcție merg lucrurile. Ori nu este bine să investești într-o industrie în declin.

Dacă faci stock picking, trebuie să știi ce face concurența companiei ale cărei acțiuni vrei să le achiziționezi, pentru că o companie nu este singură într-un domeniu și are monopol. Există tot timpul concurenți și trebuie să fii la curent ce fac aceștia, cum acționează pentru a vedea dacă o companie în care ai investit și ale cărei acțiuni le-ai cumpărat se descurcă și o să țină pasul cu noile schimbări și tehnologii.

Când vorbim de stock picking, se pornește de la premisa că acțiunile de pe piața financiară sunt subevaluate sau nu sunt evaluate corect, ceea ce i-ar da investitorului posibilitatea să cumpere acțiunile acelei companii pentru a aștepta ca piața să își dea seama în timp că acțiunile au fost subevaluate și să le crească prețul. Lucrurile nu stau chiar așa în ziua de azi, pentru că multe tranzacții de pe piața de capital sunt inițiate de roboți, care efectiv tot ce vor să facă e să speculeze aceste imperfecțiuni într-un mod foarte rapid de la nivel de milisecunde. Pe când noi avem nevoie de timp să procesăm informațiile, să lansăm un ordin și așa mai departe. Cu alte cuvinte, ne batem aici cu inteligența artificială care ajunge să consume informația și să acționeze în baza instrucțiunilor pe care le are în codul de programare, în timp ce noi ajungem destul de târziu la succes și nu mai putem beneficia de avantajul investiției.


Exemplu de stock picking:

Mihai este analist de investiții și se concentrează pe sectorul tehnologic. După o analiză foarte atentă, Mihai planifică să cumpere acțiunile unei companii (să îi spunem – ABC), care este o rețea de socializare. El ia în considerare o serie de factori atunci când analizează acțiunile companiei ABC. Acestea includ veniturile și profiturile companiei din anul precedent și climatul actual de reglementare pentru companiile tehnologice din diferite jurisdicții. Mihai observă însă că ABC nu funcționează bine în unele țări în care operează ca social media, dar că această problemă nu va avea un impact semnificativ asupra rezultatului său final, pentru că ABC este o companie diversificată care în timp a dezvoltat și alte produse, departe de produsul său de bază pentru a include oferte care acoperă o gamă largă de tehnologii emergente. Prin urmare, chiar dacă compania pierde cota de piață în social media, are și alte surse de venit pentru a compensa aceste pierderi.
Mihai crede că potențialul de creștere al companiei ABC depășește orice potențial de dezavantaj și că ABC este pregătită pentru creșteri și câștiguri mari. De aceea, el decide să cumpere acțiunile companiei ABC.


Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică