Cele 8 etape ale unui plan de afaceri reușit

Cele 8 etape ale unui plan de afaceri reușit
Când vine eșecul, acceptă-l ca pe un semn că planurile tale nu sunt sigure. Refă planurile și pornește din nou în călătoria spre obiectivul râvnit. (Napoleon Hill)

Oamenii de succes afirmă că tot ce au realizat se datorează unui obiectiv care, la rândul său, a condus la realizarea unui plan de afaceri. Acest lucru, însă, are nevoie de o autoevaluare. Trebuie să cauți adânc în minte ce vrei să obții cu adevărat și să identifici ce instrumente ai la îndemână pentru stabilirea obiectivului. 

Să presupunem că ai o afacere  și vrei să te extinzi pe piață ca antreprenor. Iată o abordare în 8 etape de stabilire a obiectivului, de care te poți ghida:

1. Prima etapă o reprezintă rezultatul final al proiectului, o imagine a ceea ce-ți dorești să obții la final. Această imagine trebuie să fie clară și acceptată de membrii echipei tale.

2. Analizează circumstanțele actuale ale afacerii și vezi care sunt punctele forte și punctele slabe în promovarea afacerii.

3. Definește și stabilește obiective realiste pentru a realiza cu succes proiectul. Obiectivele trebuie să fie realizabile și să anime echipa. Acestea mai trebuie definite clar din punct de vedere al timpului și al resurselor. De exemplu, de cât timp și efort ai avea nevoie pentru a finaliza fiecare fază a procesului de lucru, a planificării financiare și a implementării programului în fiecare etapă?

4. Setează priorități și fă acțiuni concrete care să definească cerințele financiare pentru a putea stabili un buget rezonabil. De exemplu, cine va executa sarcinile? Îți poți realiza obiectivul cu echipa actuală? Ce pregătire are echipa? Va trebui să angajezi oameni noi? Dacă da, ce abilități și experiență trebuie să aibă?

5. Stabilește bugetul de cheltuieli pentru fiecare etapă de implementare a proiectului. Cheltuielile includ: personalul, echipamentele, materialele și alte lucruri care impun cheltuieli necesare realizării obiectivului.

6. Stabilește și comunică echipei termene realiste pe termen scurt, mediu și lung. Notează termenii planificați pentru a evita interpretările greșite.

7. Asigură-te că echipa ta și-a înțeles rolul în implementarea proiectului și realizarea acestui plan de afaceri. Stabiliți de comun acord un angajament față de rezultatele planificate.

8. Evaluează procesul de lucru, păstrează înregistrări exacte și analizează cauzele care au provocat devieri de la realizarea planului. Ia măsuri pentru rezolvarea problemelor și stabilește puncte de reper pe intervale cheie, pentru ca pe viitor devierile de la obiectiv să fie identificate și soluționate rapid. 

Prin construirea unui plan de afaceri scris și bine pus la punct vei reuși să evaluezi progresul afacerii tale și să-ți realizezi obiectivele. 

Citește și: "Planifică-ți viața financiară!" "Când începem planificarea financiară?" 

Cele 8 etape ale unui plan de afaceri reușit

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică