De ce mereu vrem mai mulţi bani? Câştigul, între financiar şi psihologic

Răspunsul la această întrebare poate fi atât de complex şi extins, încât ar trebui să dedicăm o carte destul de voluminoasă doar pentru schiţarea aspectelor esenţiale. Ne vom limita, totuşi, la o sinteză utilă care ne poate ajuta în înţelegerea unui mecanism de gândire ce a ajuns să ne ghideze viaţa.

Dar, înainte de a începe, trebuie să subliniem faptul că a găsi răspunsul în cazul de faţă contează la fel de mult ca modalitatea prin care ajungem să facem mai mulţi bani. Înainte de a acţiona într-un anumit fel, întotdeauna trebuie să te întrebi care este factorul motivator din spatele acţiunii tale!

Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!

Aşadar, vrem mai mulţi bani deoarece considerăm că doar astfel vom fi acceptaţi în anumite cercuri sociale, vom avea autonomie asupra timpului nostru, vom putea să ne cumpărăm lucruri frumoase sau să călătorim acolo unde dorim. Sau poate că banii sunt calea prin care vrem să avem un impact cât mai puternic ori pentru noi reprezintă garanţia succesului în viaţă?

Oricare ar fi răspunsul, un lucru nu trebuie pierdut din vedere – nu este nimic greşit în aţi dori mai mult, problemele apar din momentul în care obiectivele tale de ordin materialist ajung să îţi deformeze viziunea asupra vieţii şi alegerilor tale. Aşadar, dacă vrei mai mulţi bani asta nu înseamnă că îi şi vei obţine uşor, doar bazându-te pe noroc – alege să munceşti! Nu mult, până la epuizare, sacrificând totul în schimb – alege să munceşti inteligent!

A munci inteligent înseamnă a te informa, a testa, a nu te lăsa influenţat de preconcepţii generale, a păstra o minte deschisă şi a accepta importanţa ieşirii din comoditatea rutinei. Nu este suficient să spui că vrei mai mult, oricine poate şi cu siguranţă face asta – diferenţa o fac oamenii care  şi-au asumat anumite riscuri şi au realizat că, la fel ca în oricare alt business, pentru a avea profit trebuie mai întâi să investeşti. Iar în cazul de faţă investiţia trebuie să o faci în tine!

Potrivit unui studiu realizat în 2015 de Visa Europe pe nouă pieţe europene, trei din patru români care au un hobby pot să obţină venituri suplimentare de pe urma pasiunii lor, iar patru din zece români spun că vor să facă bani de pe urma hobby-ului sau a unei idei de afaceri în viitor.

Motivaţiile românilor care îşi doresc să îşi deschidă o afacere din propria pasiune sunt în principal aceleaşi ca în cazul persoanelor care au făcut deja acest lucru: pasiunea (65%), flexibilitatea propriului business (46%), dorinţa de a fi propriul şef (44%) şi de a avea o activitate diferită faţă cea de la locul de muncă (33%).

Aşadar, poate că ar trebui înlocuită întrebarea ”Cum să fac mai mulţi bani?” cu „Cum să investesc mai bine în mine şi în visul meu?”. Ştiaţi că o educaţie financiară solidă asigură o rată a succesului mult mai ridicată? Şi nu vorbim aici doar despre succesul financiar, ci şi cel personal. Reuşita nu trebuie să implice doar partea cuantificabilă, ci şi cea emoţională – ce ne place să facem, cum ne simţim atunci când reuşim să ne dezvoltăm propriul business, ce ne motivează?

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică