De la un cont demo la un cont real, pe piaţa de capital

Investiţiile şi tranzacţionarea pe piaţa de capital ţi-au captat interesul. Ai început să te informezi în stânga şi în dreapta, căutările tale în online au reuşit să îţi ofere o viziune de ansamblu asupra domeniului (iar tu speri că este şi cea corectă). Mai rămâne să te apuci de treabă. Dar, pentru că nu vrei să rişti foarte mult şi nu eşti încă un specialist în trading, îţi propui să începi cu un cont demo.

Ce este un cont demo?

Un cont demo (demonstrativ) reprezintă acel pas intermediar între teorie şi practică. Acesta este instrumentul care te va ajuta să te antrenezi, să îţi testezi planul de tranzacţionare, să te apropii cât mai mult de experienţa reală. Atenţie, însă! Este vorba de o apropiere, nu o echivalenţă. Orice broker îţi va oferi acces la un cont demo unde tu poţi simula tranzacţionarea, cu bani virtuali – fie pentru o perioadă nedeterminată de timp, fie pentru o lună.

Acest sistem de simulare a tranzacţionării pe piaţa de capital este în beneficiul oricărui începător, care ştie că, înainte de a se arunca orbeşte într-un domeniu prea puţin cunoscut, trebuie să se educe. Pentru a avea parte de o simulare mult mai reală a condiţiilor de tranzacţionare, îţi recomandăm să foloseşti un cont demo cu o sumă de bani identică cu cea pe care o vei folosi la alimentarea contului real. Procedând astfel, când vei trece de la teoria la practică, profitul nu va fi înşelător, nu va apărarea posibilitatea unor condiţii de tranzacţionare diferite (în funcţie de suma din cont) şi te vei obişnui cu sume reale.

De la teorie la practică

Oricât de tare te-ar bucura un profit obţinut pe contul demo, nu te arunca imediat după în tranzacţionarea unor sume foarte mari pe un cont real, doar pentru că în teorie a mers. Familiariză-te cu termenii de specialitate, mecanismele implicate, regulile scrise şi nescrise de care trebuie să ţii cont.

Desigur, este total lipsit de sens să rămâi blocat pe un cont demo, însă câteva zeci de tranzacţii demonstrative ar trebui să fie suficiente pentru a-ţi da seama dacă strategia ta e profitabilă şi ce trebuie să modifici la ea.

Trecerea de la un cont demo la un cont real trebuie raţionalizată, nu făcută sub impulsul momentului, iar raţiune este cea care rămâne în continuare la putere. Odată deschis contul real, ai grijă să nu fii acaparat de teamă şi lăcomie! Acestea nu îşi vor face simţită prezenţa atunci când nu există riscul de a pierde sau şansa de a câştiga.  Aşa că urmează strategia cu stricteţe, mai ales dacă ştii că a dat rezultate bune.

Toate aceste aspecte ţin de educaţia ta ca trader şi de gradul de corectitudine a informaţiilor asimilate. Dacă vrei să faci performanţă în domeniu, noi îţi recomandăm să acorzi o atenţie deosebită formării tale profesionale, participând la cursurile şi evenimentele Profit Point, unde o echipă de specialişti te va îndruma cu sfaturi utile, îţi va oferi soluţii concrete şi exemple reale care să te ajute în tranzacţionare.


Eşti conştient că fiecare dintre noi este diferit iar dezvoltarea personală prin educaţie trebuie personalizată în funcţie de nevoile tale? Atunci, de ce să nu alegi strict ceea ce îţi trebuie, ţinând cont de experienţa şi dorinţele tale? Click aici!


Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică