Fonduri de investiții

Ce sunt fondurile de investiții

Mulți din cei care au un capital, vor să-și diversifice portofoliile ca să obțină randamente. Unii optează pentru dobânzi la depozite și conturi de economii, alții pentru acțiuni la bursă sau pentru fonduri de investiții. Deși, de-a lungul vremii, s-a vehiculat faptul că investițiile în fondurile mutuale sunt complicate și implică riscuri mari, acestea rămân a fi o soluție rentabilă pentru cei care vor să obțină avantaje financiare. 

Ce sunt fondurile de investiții?

Fondurile de investiții nu sunt instrumente bancare sau bursiere. Fondurile de investiții (sau fondurile mutuale) sunt banii, plasamentele sau economiile adunate ale unui grup de investitori care sunt utilizate pentru achiziționarea instrumentelor financiare în portofoliu. Fiecare dintre investitori deține o parte din acest portofoliu și este în drept să o vândă oricând dorește. 
 
Altfel spus, fondurile de investiții reprezintă o formă de asociere a mai multor oameni care investesc într-un portofoliu anumite sume pentru a obține profit. Banii adunați sunt investiți de o persoană numită manager de fond și angajat la un administrator de fond.

Cei care decid să investească într-un fond de investiții, trebuie să-și aleagă societatea și să depună banii la comun cu ceilalți investitori, primind în schimb titluri de participare. Devenind proprietar al titlurilor de participare și al cotelor din profiturile generate de fondul de investiții, persoana devine investitor. 

Avantajele fondurilor de investiții

  • Fiind proprietarul unor unități de fond, investitorul beneficiază de avantajele diversificării portofoliului, având acces la mai multe tipuri de investiții. 
  • Cotele deținute într-un fond de investiții sunt administrate de o societate specializată și experimentată în domeniu, astfel încât investitorii își pot alege cele mai fiabile instrumente financiare în funcție de situația de pe piață și de profilul fondului de investiții.  
  • Potențialele câștiguri obținute din fondurile de investiții pot fi mai mari decât în cazul altor investițiilor în alte produse.
  • Investitorii pot investi în funcție de disponibilitățile lor și își pot face planuri de economisire prin care să achiziționeze constant unități de fond. 
  • Investitorii unui fond sunt egali în drepturi și obligații, beneficiind de aceleași condiții contractuale, indiferent de sumele cu care au contribuit în portofoliu. 

Dezavantaje

  • Cel mai important aspect pe care trebuie să-l aibă în vedere investitorii este riscul la care se supun. În scopul diminuării riscurilor investiționale, Autoritatea de Supraveghere Financiara impune limite investiționale legislative în funcție de tipul de fond, pentru a reduce riscul ca emitentul să înregistreze pierderi. Ideea ar fi ca fiecare să se informeze despre fondul în care vor să investească și anume: ce fel de fond este, ce randamente a avut in trecut, in ce investește bani etc. 
  • Investițiile în fondurile mutuale nu sunt garantate de către stat, iar acestea nu participă la Fondul de Garantare al Depozitelor Bancare.
  • Comisioanele de administrare sau taxele impuse de autoritățile de reglementare se percep din suma investită, nefiind corelate cu profitabilitatea fondului. Prin urmare, randamentele pot fi diminuate de comisioanele percepute de fond.
  • Investitorii nu pot decide în mod unilateral unde vor fi plasate sumele investite de ei. 

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică