Prima investiție la bursă și rolul educației financiare

Prima investiție la bursă și rolul educației financiare
Primul lucru care îi atrage pe tinerii dornici de succes în lumea afacerilor și a investițiilor bursiere este câștigul ușor și banii rapizi. Însă, există multe curbe și obstacole pe care dacă investitorul nu reușește să le depășească, și-ar putea încheia rapid participarea la bursă. Riscul investițional este preluat, în mare parte, de investitorii începători și de absolvenții de facultate.  

Pentru o investiție de succes e nevoie să dobândești anumite cunoștințe și abilități. Și, ca în orice alt domeniu de activitate, experiența acumulată are un rol important pentru ca investitorul să știe cum să ia pe viitor decizii înțelepte în tranzacționare. 

Care ar trebui să fie prima investiție la bursă?

În primul rând, trebuie să conștientizezi că la bursă se investește, nu se joacă. Dacă ești gata să privești bursa ca pe un lucru serios, educă-te în domeniu, fă-ți un plan de investitor în care vei stabili instrumentele cu care vei tranzacționa atunci când vei avea un cont real deschis. Până a-ți deschide un cont real, va trebui să-ți găsești un broker bun și să te antrenezi mai întâi pe un cont demo, unde vei beneficia de o sumă virtuală de bani pentru a putea face tranzacții.

Dacă ai ajuns la etapa în care îți poți deschide un cont real, începe să investești în instrumente financiare care au un mixt de predictibilitate și volatilitate optimă. Nu porni cu o sumă mare de bani, ci cu o sumă de care nu ai nevoie imediată. În tot acest timp, este important să fii la curent cu știrile economice și rapoartele emise de marele companii de investiții.  

Este foarte important ca să-ți faci un bilanț după fiecare lună de tranzacționare, pentru a-ți seta o relație pe termen lung cu bursa. În așa fel, vei reuși să-ți cunoști mai bine profilul de risc și să ajungi la un nivel de înțelegere a pieței astfel ca să-ți faci o concluzie despre experiența da în acest domeniu.

Când trebuie făcută prima investiție la bursă?

Nu există un moment optim. Însă, cu cât mai repede începi să investești, cu atât mai bine! În România există circa 17 mii de investitori care tranzacționează activ la bursa de valori, cu cel puțin o tranzacție efectuată o dată la șase luni, spre comparație cu numărul deponenților la bănci care depășește 10 milioane. Această diferență este dată de nivelul scăzut de educație financiară și de apetitul scăzut de risc al investitorilor. 

Cum se dobândește educația financiară în acest domeniu?

Primul pas este informarea, studierea conceptelor financiare și a caracteristicilor acestora. Al doilea pas și cel mai important este aplicarea în practică a cunoștințelor acumulate și setarea acestora conform modelului personal. Dobândirea educației financiare nu se poate face fără a parcurge cum se cade primul pas, fără a ști cum să-ți faci un plan și o strategie care să funcționeze pentru tine.

Vrei să ai mai mulți bani?

Iată ce poți face, în 7 + 1 pași simpli:

  1. Investește în educația ta
  2. Informează-te
  3. Fă-ți un plan
  4. Analizează-ți cheltuielile
  5. Economisește
  6. Multiplică-ți sursele de venit
  7. Investește
  8. Ajută-i și pe ceilalți

Ghidul tău în finanțe personale și money management. Economisește mai mult, investește inteligent, scapă de datorii!

Prima investiție la bursă și rolul educației financiare

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică