STUDIU – 2 din 4 antreprenori îşi doresc creşterea profitabilităţii dar nu au implementat un buget de venituri şi cheltuieli

„Raportarea Financiară la Antreprenori” realizat de Trusted Advisor Strategy & Finance
Ediţia din acest an a studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori” realizat de Trusted Advisor Strategy & Finance, compania românească de contabilitate şi strategie financiară a fost elaborat pe un eșantion de 230 de respondenți, companii antreprenoriale din România, care înregistrează o cifră de afaceri între 100 000 de euro și 10 milioane de euro din orașe precum Bucuresti, Cluj, Giurgiu, Ploiești, Suceava, Arad, Sibiu, din sectoare ca producție agricolă, de mobilier, e-commerce, consultanță, horeca, automotive, medical, comerț traditional, construcții și trasporturi.

În urmele studiului, se observă o evoluţie pozitivă prin deschiderea și înțelegerea nevoii de strategie și finanțe, care au crescut vizibil la antreprenorii români în contextul pandemiei. Se lucrează la profesionalizarea și optimizarea departamentelor financiare, care să aducă mai multa valoare în companii. Principalele concluzii ale studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021.

Pandemia a schimbat modul în care antreprenorii se raportează la cifre, astfel:
• 31.5% lucrează prudent şi gestionează atent cheltuielile;
• 29.6% sunt mai atenţi la cash-flow şi întârzieri în recuperarea banilor de la clienţi;
• 14.8% amână deciziile de investiţie şi fac mai multe evaluări înainte de a aproba o investiţie;
• 14.8% nu au făcut schimbări;
• 5.6% lucrează cu ipoteze şi estimări multiple;
3.7% au multiplicat rapoartele şi analizele financiare.

Din cauza pandemiei, bugetul iniţial al antreprenorilor a avut de suferit:
• 35.2%  au decis tăieri în categoriile de cheltuieli care nu afectau imediat continuarea afacerii;
• 22.2% au redus cheltuielile administrative;
• 22.2% au beneficiat de un context pozitiv şi au investit pentru dezvoltarea capacităţilor de producţie şi livrare;
• 11.1% au făcut restructurări de personal;
• 5.6% au redus bugetul de marketing;
3.7% au oprit parţial capacităţi de producţie şi distribuţie.

Antreprenorii îşi doresc sprijin în zona strategiei financiare pentru:
• 24.1%  definirea şi implementarea unui Tablou de Bord cu ajutorul căruia să piloteze businessul;
• 22.2% consolidarea şi optimizarea mai multor tipuri de afaceri;
• 14.8% calcule şi decizii investiţionale;
• 14.8% analize de profitabilitate pe linii de business;
• 7.4% cash-flow;
• 5.6% analize de cost de oportunitate
• 3.7% definirea structurii bugetului de venituri şi cheltuieli;
• 3.7% realizarea şi coordonarea bugetelor departamentale;
• 3.7% strategia de preţ.

Pentru următoarea perioadă, antreprenorii îşi prioritizează activităţi precum:
• 46.3% creşterea profitabilităţii nete;
• 14.8% obţinerea de finanţări pentru investiţii;
• 13% capitalizarea firmei şi optimizarea indicatorilor financiari;
• 13% optimizare cash-flow;
• 7.4% creşterea marjelor;
• 5.6% obţinerea de finanţări pentru activitatea curentă.
49% dintre antreprenorii care lucrează cu buget, dintre care:
• 31.5% aplică bugetarea dinamică pe bază de scenarii multiple;
• 46.3% corelează strategia de preţ cu bugetarea.
În ceea ce priveşte relaţia cu departamentul financiar-contabil, antreprenorii doresc: 
• 51.9% au nevoie de recomandări de optimizare a afacerii;
• 29.6% sunt deficitari pe partea de raportare financiară pentru management;
• 55.5% doresc mai multă proactivitate şi o comunicare mai bună.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică