63% dintre români cred că vor lucra și după vârsta de pensionare

63% dintre români cred că vor lucra și după vârsta de pensionare
Aproximativ 63% dintre români sunt de părerea că vor fi nevoiţi să îşi câştige existenţa şi după vârsta de pensionare. Este cea mai mare pondere din Europa, comparativ cu media de 54% la nivel european, potrivit unui sondaj efectuat de grupul financiar olandez ING la care au luat parte 14.695 de respondenți din 15 țări.

Aproximativ 54% dintre europeni anticipează că vor munci și după vârsta de pensionare. Cea mai ridicată pondere, însă, a fost înregistrată în România şi în Cehia (63%).

„Aproximativ o treime dintre respondenţi a afirmat că nu ştiu când vor ieşi la pensie (29%) şi încă 11% consideră că vor continua să lucreze pentru tot restul vieţii. 43% dintre români sunt de părere că pensiile vor fi mai mici decât contribuţiile acestora. 62% dintre europeni se arată îngrijoraţi că nu vor avea suficienţi bani după momentul pensionării”, se arată în comunicat.

În același timp, 58% dintre respondenți au spus că vor opta pentru o formă de muncă temporară, fie într-un domeniu similar (36%) sau diferit faţă de cel actual (23%). Fondurile disponibile după data pensionării sunt un motiv de îngrijorare pentru oameni, pentru că economiile lor nu sunt suficiente ca să le asigure un trai decent. 

„42% dintre respondenţii studiului declară că nu au economii mai mari de trei salarii, fondul de rezervă minim recomandat fiind echivalent cu trei-şase salarii. România se situează pe locul doi (58%), după Turcia (60%), în ceea ce priveşte lipsa economiilor pe o perioadă mai mare de trei luni. La polul opus se află Luxemburg, doar 25% dintre persoane declarând că nu au bani economisiţi”, se arată în comunicat.

Majoritatea românilor susţin că nu reuşesc să economisească din cauza veniturilor prea mici şi în acelaşi procent, spun că nu le ajung banii până la următorul salariu. În cazul în care rămân fără bani, 63% dintre români au răspuns că îşi reduc cheltuielile, 42% dintre aceştia se împrumută de la familie sau prieteni – cea mai mare pondere la nivel european (cu o medie de 20%), iar 24% utilizează cardul de credit, potrivit sondajului.

„Concluziile studiului reflectă dificultăţile cu care se confruntă multe persoane în încercarea de a-şi atinge obiectivele de economisire pe termen lung. Majoritatea europenilor a afirmat că îşi monitorizează cheltuielile zilnice, însă mulţi dintre aceştia sunt de acord că încă se confruntă cu provocări financiare, anticipând că vor lucra şi după vârsta pensionării. Planificarea pe termen lung este dificilă în contextul în care mulţi dintre respondenţi au afirmat că nu reuşesc să economisească pe termen scurt, o tendinţă observată în toate ţările chestionate”, spun specialiștii în ştiinţa comportamentală din cadrul ING.

Citește și: Pensia de stat sau pensia privată?


Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică