Dubai, Dubai, viața ca-n Rai! Un subiect fierbinte, la fel ca temperatura ridicată de acolo!

Îl ştim pentru cea mai înaltă clădire de pe glob: Burj Khalifa, pentru cel mai mare și extravagant mall: Dubai Mall, pentru unele dintre cele mai moderne şi grandioase construcţii ale lumii: The Palm, Burj Al Arab, iar lista este completată de opulenţă, lux si construirea unui imperiu în dune de nisip. Dubaiul este destinaţia de vis pentru cei ce vor vacanțe ca în reviste, safari, dar și un bronz perfect pe însoritele plaje: JBR sau Kite Beach.

Ei bine, nu este doar un oraș destinat relaxării, iar investitorii au început să aleagă Dubai-ul pentru piața imobiliară care este într-o continuă dezvoltare. 

Centrul financiar al Orientului Mijlociu a reuşit să se transforme într-un tărâm al făgăduinţei, după ce preţurile proprietăţilor au coborât puternic, sub nivelul lui 2008, când criza financiară a dus la prăbuşirea pieţei şi multe proiecte au fost anulate sau puse pe hold.  

Pe măsură ce economia şi-a revenit, în anii următori, proiectele au fost reluate, iar real estate-ul a revenit din nou pe un trend ascendent. 

A venit apoi pandemia şi odată cu aceasta, o scădere economică puternică a dus din nou, la un trend descrescător al preţurilor, de care investitorii au profitat la maximum.

Citeam zilele trecute un articol, care relata cum că Dubai-ul ne oferă randamente în momentul de față cu circa 2% peste piața din București, dar mai scăzute, în comparaţie cu piaţa de locuinţe de vacanţă din România, arată estimările Homefinders. 

Lăsând la o parte acest aspect, o investiţie în imobiliarele din Dubai este fără îndoială rentabilă, venind uneori cu randamente nete de 5-6% la închirierea pe termen lung a unei locuinţe, respectiv de 7-8% pentru închirierea pe termen scurt (regim hotelier). Ce trebuie ştiut este că închirierile nu se pot face fără contribuţia unui agent imobiliar, deși sunt anumite cazuri în care acest lucru nu este respectat (mai sunt anumite persoane ce pot închiria la negru, ca în oricare țară).

Deși poți fi furat ușor de mirajul banilor, Dubaiul are și el riscurile lui: vorbim de oferte slab calitative, proiecte cu întârzieri (nimic nou pentru noi, în România), dar și costuri ascunse, având în vedere introducerea taxelor din 2018, situații ce pot fi evitate cu ușurință dacă vă informați asupra legilor de acolo. 

Un lucru pe care mai trebuie să îl iei în calcul este vremea: dacă îți dorești să faci o investiție pentru tine, atunci să fii sigur că poți suporta căldura, sau te poți obișnui să îți trăiești viața în spații cu aer condiționat ferit de lumina soarelui constant. Deși un oraș ridicat din nisip și-a câștigat numele de „noua Elveție”, iar investitorii își depozitează acolo averile... acesta fiind un motiv pentru care se investește masiv în imobiliare.

Sunt mulți investitori și din Romania, unii chiar agenți imobiliari celebri care au succes pe piața de acolo, așa că Dubai-ul, pe lângă ceea ce ne poate oferi ca experiență vizuală, orașul ne poate aduce foarte multe oportunități... asta în cazul în care suntem atrași de investițiile pe piața imobiliară.

În încheiere, te invit să îmi răspunzi, în comentarii… de câte reclame ai fost „bombardat” în ultima perioadă pe Facebook sau Instagram cu privire la #InvestitiiÎnDubai? 

Choose your investments wisely!


Editorial de Adrian Ștefan

Managing Partner Profit Point


Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică