Cu portofelul la vedere. Cum să te uiți la piața NFT-urilor prin ochii lui Gary Vee, Snoop Dogg sau Neymar

Arta a fost descrisă de-a lungul timpului ca o activitate bazată pe cunoștințe, exercițiu, percepție și imaginație, un vehicul pentru comunicarea de emoții și idei sau un mijloc indirect de a comunica cu alte persoane, arta este în esența cea mai profundă expresie a creativității umane.


Istoria artei este deseori povestită ca o cronologie a capodoperelor create în timpul fiecărei civilizații. Plecând de la primele opere din Era Paleoliticului, pană în prezent la artiștii digitali, transparență deplină privind proprietatea și istoricul tranzacțiilor nu a fost posibilă până la apariția blockchain-ului.


Pe scurt, blockchain este o bază de date distribuită într-o rețea de calculatoare, unde se stochează informații, în format digital. Blockchain este cunoscut pentru rolul lui în sistemul Bitcoin, unde menține o evidența sigură și descentralizată a tranzacțiilor. Inovația acestei tehnologii este că generează încredere fără a fi nevoie de o terță parte, astfel tranzacțiile cu arta digitala și dreptul de proprietate devin publice și transparente.


Arta digitală sau NFT a început să atragă atenția când, în martie 2021, artistul digital Mike Winkelmann – cunoscut online sub numele de Beeple – a doborât încă o dată recordurile Crypto-Artei cu o vânzare de aproape 70 de milioane de dolari. Beeple a devenit unul dintre primii trei cei mai valoroși artiști în viață, potrivit Christie's, deoarece a fost cea mai mare tranzacție, pentru orice ofertă online de până atunci. 


Investitorul, care a achiziționat lucrarea, a declarat într-un interviu pentru CNBC că ne aflăm într-un moment foarte important în istorie pentru că această tranzacție deschide porțile unei noi piețe, care în viitor poate ajunge să valoreze trilioane de dolari. Doar în ultimele 9 luni numărul conturilor care tranzacționează lucrări digitale a crescut de la 2000 utilizatori la peste 50.000, potrivit datelor Opensea. 


Nume importante precum Gary Vee, antreprenor și investitor american, cântăreți celebri precum Snoop Dogg, Eminem, Justin Bieber sau sportivi cunoscuți precum Neymar, Serena Williams s-au alaturat fenomenului alături de comunitățile lor. Acest lucru a dus la o creștere accelerată a popularității pieței NFT.


În mediul investițional clasic, deciziile sunt luate în spatele ușilor închise, în urma unor analize foarte bine realizate. În piața NFT-urilor oricine poate să vadă care sunt ultimele achiziții pe care le-a făcut Eminem sau care sunt lucrările pe care le-a vândut din colecție, de curand, Neymar. Acest lucru oferă un avantaj foarte mare investitorilor începători care pot observa în timp real deciziile persoanelor influente, practic poți vedea în timp real, prin ochii vedetelor, direct pe cele mai utilizate platforme de tranzactionare precum Opensea.io sau Looksrare.org.

De asemenea, cei interesați pot vedea valoarea estimată a întregii colecții pe care o deține  cineva pe platforme precum DappRadar.com, astfel deținerea unor lucrări digitale are potențial să devină un simbol de statut social, precum sunt colecțiile de artă ale milionarilor. Cu precizarea ca cele din urmă nu sunt deschise publicului larg.


Este recomandat totuși ca persoanele fără experiență în mediul investitional sau în cel al colecțiilor de artă să folosească aceste informații în scop educativ și nu ca pe o recomandare de investiție. Acestea se realizează în urma analizei instrumentului investițional și alocarea corectă a acestuia în portofoliu.


Editorial de Robert Nicolescu

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică