Un peștișor de aur a pus pe jar investitorii din America! Experimentul care a ajuns „vedetă” pe Wall Street

Este incredibil cum oamenii, din dorința de a face bani într-un timp cât mai scurt, fără a depune un minimum de efort, sunt în stare să recurgă la tot felul de trucuri. Într-un video realizat de Graham Stephan, ne este explicat cum un personaj, pe numele lui Michael Reeves, a facut o întreaga batjocură la adresa întregii comunități financiare, acesta folosindu-se de un pește de aur pentru a învinge piața… și cumva trucul i-a funcționat.

Acest pește de aur a reusit să învingă investitorii de pe Wall Street și chiar fondurile mutuale, ceea ce v-ar putea face să credeți că Michael Reeves tocmai a conceput o mașină de facut bani, care îl învinge până și pe Warren Buffett; însă cunoscându-mă și mai ales, având în vedere experiența mea de 10 ani în piețele financiare, vreau să dezbatem aceste „mistere” si să lămurim câteva aspecte importante.

Acest experiment a fost unul trucat, din dorința oamenilor de a se îmbogați peste noapte. Prin construirea unui algoritm care urmărește mișcarea peștișorului auriu în acvariu, sunt puse două acțiuni selectate, câte una la fiecare capăt al acvariului, iar peștișorul alege acțiunea pe care acesta dorește să o cumpere, în funcție de partea în care se oprește peștișorul. Aceste acțiuni sunt alese pe baza anumitor criterii, ambele având posibități de creștere. Michael, de fapt, a construit un algoritm care analizează anumite acțiuni, le urmărește pe: “Wall Street Bets” și ia deciziile în funcție de numărul de urmăritori și deciziile acestora. Pe tot parcursul experimentului, peștele de aur a achiziționat 23 de acțiuni Cluzant, Chevron, Pfizer, Facebook, pardon Meta , în timp ce „lupii” de pe Wall Street cumparau Gamestop, Blackberry Cloverhealth.

Nu suntem la primul experiment de genul acesta, și de aici reiese faptul că animalele sunt bune ca stockpickers (având în vedere numarul crescut al experimentelor de acest gen: am avut în trecut maimuțe legate la ochi, caracatițe, un alt peștișor, o pisică, un cimpanzeu, un hamster ce l-a “batut pe Warren Buffet”) în deciziile legate în cumpărarea anumitor acțiuni.

Totul este o iluzie, și dovește un motiv simplu pentru care toate aceste portofolii alese de animale o duc foarte bine. Când oamenii aleg acțiuni, ei aleg acele acțiuni care cred ei că le vor aduce profit, luând aceste decizii în urma analizei fundamentale, analizei tehnice, în urma creșterilor semnalate în trecut, pe baza anumitor indicatori, venituri prognozabile, trenduri și lista poate continua.  De fapt atunci când discutăm despre acțiuni, Blue Chip de exemplu, acestea au o rată de creștere destul de mică însă sunt mult mai sigure; poți într-adevăr să faci profituri mari de pe urma acțiunilor, doar în momentul în care investești în acțiuni puțin mai riscante.

Adevarul este că motivul pentru care aceste experimente cu animale functionează este: acestea sunt trucate. În urma unei cercetări realizate în 2013 s-a constatat faptul că selectând 30 de acțiuni dintr-o listă de 1000 de companii și cumpărându-le pe toate în proporție egală, îți crești probabilitatea ca portofoliul să conțină acțiuni mai mici, care au un potențial mai mare. Ca dovadă a acestui fapt, între 1980 și 2015 acțiunile la companii mai mici au adus un return peste 11%, față de acțiunile la companii mari, care au avut return de 8%.

Întorcându-ne la experimentul nostru, în momentul în care animalele „aleg” acțiunile, există probabilitate mai mare ca să includeți în portofoliul vostru și companii mari și mici care au randament mai mare, decât totalul unui index… și uite așa ajungem să generăm un venit mai mare. Michael a ales să investească în proporție egala în fiecare companie pe care o alege peștele de aur din indicele SP500, ceea ce îi crește șansele de a alege o companie mica care va avea un profit mai mare, apoi și-a consolidat succesul, postând un video pe YouTube și spunând că i-a învins pe cei mai mari investitori ai Wall Street-ului cu un pește de aur.

Un aspect extrem de important de luat în calcul este riscul, mereu trebuie să ne întrebăm: „Câți bani vreau să risc?” vs. „Câți bani vreau să fac?” Pentru investitorii care aleg să tranzacționeze pe termen scurt pe baza volatilitații crescute, de obicei, aceste investiții nu înving siguranța investiției în 500 de companii diferite. Deși acest experiment este distractiv, dar și cât se poate de interesant, recomandarea mea rămâne aceeași: cercetați, experimentați, urmăriti și luați în considerare stabilitatea și riscul.

Vedem că deși sunt anumite aspecte care ne pot ajuta în predictibilitatea ascensiunii unei companii, nu există însă o baghetă magică care ne spune 100% exact ceea ce se va întampla, așa că, în funcție de gradul de risc pe care ești dispus să ți-l asumi, poți apela la ce truc îți dorești tu atâta timp cât ești asumat. Pentru mine nu a funcționat nicio varianta, am investit constant în educația mea, mereu m-am pus la punct cu noile apariții în materie de companii listate la bursă și consider că o bună cunoaștere a riscului și a randamentului mă poate aduce mai aproape de obiectivul meu.

Îți las aici link-ul „experimentului” care a pus pe jar America, și îți așteptă părerile în comentarii  

https://www.youtube.com/watch?v=JjdDUanjGiY&feature=youtu.be

Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică