Abilități cheie care te fac un lider eficient

Abilități cheie care te fac un lider eficient
Carierele și joburile sunt parte integrantă din viețile oamenilor. Există persoane care își doresc să evolueze, care au potențial de lideri și muncesc foarte mult ca să ajungă mai sus pe treptele carierei. Ce înseamnă să fii lider și de ce abilități ai nevoie pentru a deveni un conducător incontestabil? Sunt aceste abilități înnăscute ori ele se pot dezvolta?

Fie că ești deja un conducător sau îți dorești să ajungi un lider de succes, este indicat să-ți analizezi competențele și abilitățile pe care le ai astfel încât să realizezi ce ai de făcut pentru a evolua în aceasta direcție.

Angajamentul profesional

Angajamentul unui lider este un subiect persistent în lumea business-ului. Acesta este dat de atitudinea optimistă spre îndeplinirea unui target și presupune motivație, pregătire și acțiune, chiar în situații dificile. Nevoia continuă de dezvoltare, comunicarea în cadrul echipei, angajamentul profesional reprezintă acele valori care definesc conduita unui lider bun în cadrul unei organizații.

Simplitatea

De cele mai multe ori, în spatele comportamentului arogant și al ideilor complicate ale unui lider se ascunde o lipsă de încredere în sine și o ignoranță profesională. Or performanțele ridicate în îndeplinirea sarcinilor se realizează tocmai datorită unor soluții simple și bine formulate de lider, soluții care să fie clare pentru toată echipa.

Autocontrolul



A şti să conduci nu înseamnă a şti să domini, ci a şti să convingi oamenii să muncească pentru un scop comun.(Daniel Goleman)

Nu poți deține controlul asupra situațiilor atunci când îți dorești să domini o echipă, iar tu singur nu te poți controla. Atunci când un manager își pierde răbdarea și își manifestă furia și aroganța față de angajați, este puțin probabil ca echipa să fie unită și cooperantă.

Energia și entuziasmul

Inacțiunea duce la insucces. Chiar și în caz de eșec, un lider eficient trebuie să fie în măsură să-și încurajeze echipa, să construiască o încredere spre succes și să-i motiveze pe angajați să exceleze.

Onestitatea și sinceritatea

Ipocrizia și bluff-ul sunt ușor de recunoscut. Un lider bun trebuie să fie onest, pentru că el este garantul încrederii pentru angajații săi. Nu lăsa în tăcere problemele care apar în companie și nu încerca să formezi o imagine falsă despre tine ca și persoană sau despre afacerea ta, pentru că, mai devreme sau mai târziu, adevărul va ieși la iveală și vei fi pus într-o situație în care vei pierde credibilitatea echipei.

Corectitudinea și imparțialitatea

Abilitatea de a trata pe toată lumea în mod egal este o calitate importantă pentru un conducător. Gradul de respect și chiar admirația angajaților sunt determinate de prezența acestor calități chiar în persoana liderului.

Ține cont de aceste abilități și străduiește-te să-i inspiri echipei siguranță, încredere și admirație.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *