Care sunt joburile viitorului?

Care sunt joburile viitorului?
Un studiu realizat de compania Deloitte arată că până în anul 2030, mai mult de jumătate din cei 1,8 miliarde de tineri din întreaga lume nu vor avea aptitudinile necesare să se integreze în câmpul muncii. Cu alte cuvinte, nu vei putea profesa in viitor daca nu știi să folosești tehnologia.

Dat fiind că educaţia evoluează datorită noilor cerinţe care vin dinspre nevoile reale din piaţa muncii și aici ne referim la joburile viitorului, trebuie să se producă anumite schimbări în modul în care sunt învățați și educați tinerii, ori nicio profesie a viitorului nu este posibilă dacă nu știi să lucrezi și să folosești tehnologia. 

Tot mai mulți părinți se gândesc la viitorul copiilor lor și încearcă să-i îndrume spre o alegere corectă în viață. Mai mult de jumătate din joburile de astăzi vor dispărea în maxim 15 ani, pe măsură ce importanța joburilor manuale este preluată de inteligența artificială. 

Specialiștii spun că circa 800 de milioane de locuri de muncă vor fi desfiinţate din cauza automatizării. În SUA este deja pe cale să dispară jobul de operator call-center, iar în agricultură de exemplu, au fost introduse deja mașinării autonome, fără şofer, coordonate de un singur om de la calculator. 

La nivel mondial, 10 000 de angajați au fost înlocuiți cu 74 de roboţi industriali. În topul ţărilor cu cei mai mulţi roboţi industriali se află Coreea de Sud, urmată de Singapore, Germania și Japonia. România are în prezent 15 roboți la 10 000 angajați. 

În același timp, importanța joburilor cu conţinut cognitiv crescut şi care denotă complexitate, creativitate, viziune şi decizie, creşte. Printre joburile viitorului se numără:

  • asistenții în robotică
  • trainerii de roboți
  • specialiștii IT
  • brokerii de date personale
  • programatori de identități virtuale
  • arhitecți de realitate augmentată
  • designeri 3D
  • specialiști în controlul climei
  • elderologi

Indiferent de modul în care ar evolua piața muncii, există o listă de joburi sigure care nu au cum să dispară.

  • Medic: din cauza îmbătrânirii populației, lumea va avea nevoie de medici, asistenți, terapeuți și farmaciști, iar cei care vor dori să se lanseze în domeniul medial, vor trebui să studieze medicina.
  • Tele-operator: presupune munca la distanţă, în diverse domenii, remote, inclusiv în medicină și tele-chirurgie.
  • Programator: odată cu evoluția tehnologiei, specialiștii IT vor fi din ce în ce mai solicitați.
  • Economist/analist financiar: într-o piață plină de incertitudini, profesia de analist financiar va fi întotdeauna solicitată. 
  • Content writer: cererea pentru editori de conținut continuă să crească, deci este un job care nu va dispărea prea curând din peisaj.
  • Specialist în marketing: competitivitatea dintre jucătorii pieței este în creștere, ca și tendința lor de a dezvolta produse și servicii inovatoare. De aceea, cererea, pentru specialiștii în marketing va fi tot mai mare. 
  • Jurist: pe măsură ce raporturile comerciale cresc, companiile de vor avea nevoie de juriști care să cunoască foarte bine reglementările juridice contractuale, legislația fiscală și raporturile de muncă. 

În România anului 2030, cele mai multe locuri de muncă vor fi disponibile în îngrijire socială și sănătate, în zona juridică și cea de silvicultură, arată graficul de prognoză al aptitudinilor realizat de Centrul European pentru Dezvoltarea Învățământului Vocațional.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică