Ce este Crowdfunding-ul?

Ce este Crowdfunding-ul?
Mediul de afaceri din România încă se mai confruntă cu problema accesului la finanțare. 

O soluție alternativă este cea a dezvoltării finanțărilor participative (crowdfunding) prin funcționarea platformelor online a căror activitate se poate desfășura exclusiv prin intermediul unui set de pagini de internet.

Conceptul de crowdfunding vine din SUA și a luat amploare la nivel mondial, generând idei și ambiții pentru implementarea proiectelor ce pot fi finanțate nu doar de către bănci sau fonduri de investiții. 

Ce este crowdfunding-ul în România? 

Crowdfunding-ul este o modalitate de strângere de fonduri prin intermediul unor platforme online acreditate și monitorizate de Autoritatea pentru Supraveghere Financiară, create pentru românii care caută finanțare sau vor să susțină pe alții. 

Mai simplu spus, crowdfunding înseamnă să aduni bani direct de la mulțime: cu un plan serios, obții un start-up real și îți testezi ideea pe bune.

În SUA, Italia, Franța și Spania, de exemplu, finanțările crowdfunding au spart monopolul băncilor. În străinătate, o persoană fizică poate participa cu un împrumut într-o idee de afaceri pe o astfel de platformă, beneficiind de o dobândă (un fel de camătă). În România, deocamdată, legea nu prevede acordarea împrumuturilor de către persoane fizice. De aceea, proiectul de lege privind finanțarea participativă (crowdfunding) este încă în dezbatere în Parlament.

Cu toate acestea, în România funcționează câteva platforme de crowdfunding social, adică nu presupun proiecte de business autentic. Sunt platforme pe care sunt postate idei de afaceri sau campanii sociale care pot fi finanțate de cei care cred în ele. Există proiecte dintr-o paletă foarte largă cum ar fi cele din domeniul, artei, culturii, din domeniul tehnic, industrial etc. 

Dacă ești dezvoltator de proiect social și nu vrei să apelezi la credite bancare (sau afacerea ta nu este bancabilă) poți apela la sursele de  finanțare participativă, cu condiția că ai statut de persoană juridică și ai o idee (proiect) și un plan pe care să-l poți plasa ulterior pe platforma online. 

Plasându-ți ideea online, poți obține o validare de la zeci, sute sau chiar mii de oamenii care sunt interesați pentru a te sprijini în realizarea ei.

Depinde foarte mult dacă proiectul tău prinde la public. La început, ideea ta ți se poate părea grozavă, dar ea poate să nu fie validată de public și atunci va trebui să o îmbunătățești sau să schimbi conceptul proiectului.

Care sunt avantajele crowdfunding-ului?

  • Dezvoltatorii atrag bani din multi-surse;
  • Dezvoltatorii atrag clienți;
  • Pot fi finanțate și proiecte care nu sunt bancabile;
  • E o validare foarte bună din partea pieței: pentru că tu dacă îți pui ideea pe o platformă de crowdfunding și vezi că mai mulți oameni o susțin, înseamnă că ideea ta este cu adevărat validată;
  • Persoana care participă la finanțare poate beneficia din crowdfunding, primind părți sociale sau chiar produse din partea dezvoltatorului.

Avantajele pot fi mult mai multe în cazul în care această sursă de finanțare va evolua în România. 

Ce este Crowdfunding-ul?

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică