Ce este Crowdfunding-ul?

Mediul de afaceri din România încă se mai confruntă cu problema accesului la finanțare. 

O soluție alternativă este cea a dezvoltării finanțărilor participative (crowdfunding) prin funcționarea platformelor online a căror activitate se poate desfășura exclusiv prin intermediul unui set de pagini de internet.

Conceptul de crowdfunding vine din SUA și a luat amploare la nivel mondial, generând idei și ambiții pentru implementarea proiectelor ce pot fi finanțate nu doar de către bănci sau fonduri de investiții. 

Ce este crowdfunding-ul în România? 

Crowdfunding-ul este o modalitate de strângere de fonduri prin intermediul unor platforme online acreditate și monitorizate de Autoritatea pentru Supraveghere Financiară, create pentru românii care caută finanțare sau vor să susțină pe alții. 

Mai simplu spus, crowdfunding înseamnă să aduni bani direct de la mulțime: cu un plan serios, obții un start-up real și îți testezi ideea pe bune.

În SUA, Italia, Franța și Spania, de exemplu, finanțările crowdfunding au spart monopolul băncilor. În străinătate, o persoană fizică poate participa cu un împrumut într-o idee de afaceri pe o astfel de platformă, beneficiind de o dobândă (un fel de camătă). În România, deocamdată, legea nu prevede acordarea împrumuturilor de către persoane fizice. De aceea, proiectul de lege privind finanțarea participativă (crowdfunding) este încă în dezbatere în Parlament.

Cu toate acestea, în România funcționează câteva platforme de crowdfunding social, adică nu presupun proiecte de business autentic. Sunt platforme pe care sunt postate idei de afaceri sau campanii sociale care pot fi finanțate de cei care cred în ele. Există proiecte dintr-o paletă foarte largă cum ar fi cele din domeniul, artei, culturii, din domeniul tehnic, industrial etc. 

Dacă ești dezvoltator de proiect social și nu vrei să apelezi la credite bancare (sau afacerea ta nu este bancabilă) poți apela la sursele de  finanțare participativă, cu condiția că ai statut de persoană juridică și ai o idee (proiect) și un plan pe care să-l poți plasa ulterior pe platforma online. 

Plasându-ți ideea online, poți obține o validare de la zeci, sute sau chiar mii de oamenii care sunt interesați pentru a te sprijini în realizarea ei.

Depinde foarte mult dacă proiectul tău prinde la public. La început, ideea ta ți se poate părea grozavă, dar ea poate să nu fie validată de public și atunci va trebui să o îmbunătățești sau să schimbi conceptul proiectului.

Care sunt avantajele crowdfunding-ului?

  • Dezvoltatorii atrag bani din multi-surse;
  • Dezvoltatorii atrag clienți;
  • Pot fi finanțate și proiecte care nu sunt bancabile;
  • E o validare foarte bună din partea pieței: pentru că tu dacă îți pui ideea pe o platformă de crowdfunding și vezi că mai mulți oameni o susțin, înseamnă că ideea ta este cu adevărat validată;
  • Persoana care participă la finanțare poate beneficia din crowdfunding, primind părți sociale sau chiar produse din partea dezvoltatorului.

Avantajele pot fi mult mai multe în cazul în care această sursă de finanțare va evolua în România. 

Voting postare: 19

0 Commentarii:

Spune-ţi opinia


x

Abonare la Newsletter!


Vrei să fii un om bine informat?
Doar așa îți poți gestiona economiile corect.

Abonează-te la Educație!

Vă mulțumim!
În momentul accesării site-ului www.profitpoint.ro, se utilizeaza cookie pentru a vă oferi o navigare mai uşoară pe site .
Mai multe detalii despre cookie puteți găsi aici: Politica de confidențialitate