Ce este o reducere la spread?

Reducerea spread-ului poate fi foarte un aspect foarte captivant pentru traderi.

Reducerea la spread este micșorarea diferenței dintre prețul bid și prețul ask pentru un titlu de valoare, o monedă sau un împrumut. Această reducere reprezintă o scădere a diferenței dintre ceea ce cumpărătorii sunt dispuși să plătească și ceea ce cer vânzătorii. 

În general, reducerea la spread se traduce ca o scădere a veniturilor potențiale generate de spread-ul bid/ask pentru brokerii și dealerii care încheie o tranzacție pe un anumit titlu, monedă sau împrumut. În majoritatea cazurilor, o reducere a spread-ului denotă faptul că o instituție financiară va experimenta o scădere a marjei sale de profit, care provine din spread.

Dealerii și brokerii Forex, precum și alți participanți de pe piețele financiare, își câștigă de obicei comisionul din spread-uri. Brokerii lucrează pentru persoane fizice, plasând tranzacții cu acțiuni, obligațiuni, valută, contracte futures și alte instrumente investiționale. Dealerii, pe de altă parte, aranjează tranzacții pentru ei înșiși sau pentru clienții instituționali mari. Taxele de brokeraj variază în funcție de produsul tranzacționat și de compania care comercializează produsul respectiv.
Cu toate acestea, în funcție de situație, poate exista o modalitate prin care brokerii și dealerii să compenseze o parte din acest declin al profitului. De exemplu, brokerul ar putea minimiza costurile de operare. Brokerii Forex și instituțiile de creditare pot utiliza o strategie pe termen lung planificată cu atenție pentru a compensa spread-urile reduse. 

Motivele reducerii spread-ului pe piețele financiare

Conceptul de bază al spread-ului redus este tratat în mod egal în orice context, dar există câteva modalități specifice în care acesta  se manifestă în piețe, în funcție de instrumentul financiar sau de situația de pe piața respectivă.

  • Pentru bănci sau instituțiile financiare de creditare, spread-ul redus al ratei împrumutului se traduce printr-o reducere între costul fondurilor disponibile pentru creditori și rata dobânzii la care aceste fonduri sunt împrumutate. Factorii care afectează spread-ul împrumutătorilor includ concurența din partea altor creditori, riscul perceput mai puțin pe piața creditelor datorită condițiilor economice favorabile și lichiditatea crescută pe piața secundară pentru aceste împrumuturi.
  • Pe bursa Forex, un spread redus restrânge diferența dintre prețul de cumpărare al monedei (bid) și prețul cerut (ask). Această diferență de preț se poate datora creșterii volumului așteptat pentru moneda respectivă. Într-o oarecare măsură, spread-urile bid/ask contribuie la ineficiența potrivirii cumpărătorilor cu vânzătorii Forex.
  • Pentru piața de capital, spread-ul redus înseamnă o reducere a decalajului dintre prețul pe care un market maker este dispus să îl tranzacționeze pentru o acțiune, dacă nu există alte contrapărți pentru un ordin. Această reducere se face pentru a asigura lichiditatea pe piața de tranzacționare și pentru a permite generarea de profit suplimentar.
Obiectivele reducerii spread-ului pentru traderi variază de la o companie la alta. Depinde mult de activitatea lor de tranzacționare, de autoritatea emitentului și de float-ul public. 
Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.
Reducerea spread-ului poate fi foarte un aspect foarte captivant pentru traderi.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică