Cum poți deveni investitor pe piața de capital?

Probabil ai auzit despre piața de capital la televizor sau ai citit câteva articole în presa financiară sau pe internet. Poate chiar ai un prieten care investește pe bursă, dar nu ai investit niciodată pentru că nu ai știut de unde să începi. Îți propun un articol care îți prezintă principalele etape pe care trebuie să le parcurgi pentru a deveni investitor pe piața de capital. Pentru e deveni investitor pe piața de capital din Romania, trebuie să apelezi la un intermediar care este reprezentat de o Societatea de Servicii de Investiții Financiare (SSIF) al cărei obiectiv principal este intermedierea tranzacțiilor de vânzare și de cumpărare de instrumente financiare pe piața de capital. Tranzacțiile pe piața de capital nu se pot realiza direct între cumpărători și vânzători.     Înainte de a decide cu ce intermediar vrei să colaborezi trebuie să te informezi cu privire la acesta. Trebuie să îi analizezi oferta și să verifici dacă este autorizat să tranzacționeze pe piața de capital de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), autoritatea care supraveghează și reglementează piața financiară non-bancară, respectiv piața de capital, piața pensiilor private și piața asigurărilor. Lista intermediarilor o poți consulta aici. După ce ai verificat dacă SSIF-ul este autorizat este bine să îl contactezi și să stabilești o întâlnire în care să afli care sunt serviciile pe care le oferă, care este suma minimă pentru deschiderea unui cont și care sunt comisionele percepute pentru serviciile oferite. Vei avea nevoie de toate aceste informații pentru a putea face cea mai bună alegere. După alegerea intermediarului prin care îți vei desfășura activitatea trebuie să semnezi un contract de intermediere financiară, după care îți vei deschide un cont de investitor. Fie că deschizi contul online sau la sediu intermediarului, trebuie să citești cu atenție toți termenii și condițiile contractuale sub care se va desfășura colaborarea.  
Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!
  Înainte de a începe activitatea de tranzacționare, intermediarul împreună cu clientul, trebuie să identifice profilul de risc la investitorului și nivelul acestuia de cunoștințe în vederea tranzacționării. În funcție de profilul de risc al investitorului, de obiectivele investiționale ale acestuia, dar și de orizontul de timp avut în vedere pentru a investi, se stabilește strategia de investiții pe baza căreia se va realiza portofoliul. Pentru realizarea unui portofoliu echilibrat și diversificat trebuie analizate și selectate instrumentele financiare care să respecte strategia stabilită. Pentru a putea începe activitatea de tranzacționare contul trebuie alimentat cu suma necesară pentru achiziționarea instrumentelor financiare selectate. În urma efectuării fiecărei tranzacții, fie că este de cumpărare sau de vânzare, fie că tranzacția s-a realizat cu profit sau în pierdere, intermediarul va percepe un comision pentru serviciile oferite, de care trebuie să ții cont atunci când îți realizezi strategia investițională. Atunci când vrei să devii investitor trebuie să știi că investiţiile pe piața de capital nu îți garantează un anumit nivel al profitului. Investiţiile pe piața de capital nu trebuie privite ca oportunităţi de creștere sigură a sumelor investite. Investițiile în instrumentele financiare tranzacționate pe piața de capital sunt însoțite de un risc direct proporțional cu profitul potențial. Pentru a afla mai multe despre cum poți să devii investitor pe piața de capital, dar și despre riscurile asociate acestor tipuri de investiții alege cursurile care ți se potrivesc cel mai bine.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică