Ce sunt warrant-urile?

Ce sunt warrant-urile? Warrant-urile sunt cele mai noi instrumente financiare derivate.

Warrant-urile sunt cele mai noi instrumente financiare derivate care oferă titularului dreptul (nu și obligația), de a cumpăra sau vinde un anumit bun (activ de bază) la un preţ țintă (strike), la o anumită dată (warrant tip european) sau până la o anumită dată (warrant tip american).

Produsele warrant pot fi trazacțioate la bursă sau over the counter (pe piața OTC). Acestea sunt asemănătoare cu opţiunile, doar că warrant-urile sunt emise de instituţii financiare în condiţiile pe care acestea le consideră optime. De asemenea, warrant-urile sunt emise într-un număr limitat şi vândute investitorilor, în timp ce pe opţiuni, la fel ca şi pe contractele futures listate la bursă, se pot deschide oricâte poziţii de buy sau sell. 

Principalele elemente ale unui warrant sunt:

Preţul țintă (strike price) – preţul activului suport la care deţinătorul unui warrant are dreptul de a cumpăra activul de bază (în cazul unui call warrant) sau de a vinde activul de bază (în cazul unui put warrant).


  • Proporţia - numărul de warrant-uri care determină expunerea pe o unitate a activului de bază. Cu cât proporţia este mai mare, cu atât preţul warrant-ului este mai mic.
  • Prima - preţul plătit pentru achiziţia warrant-ului.  
Preţul Warrant-ului este influenţat de următoarele variabile: 

  • Preţul activului de bază. De obicei o creştere a preţului activului de bază atrage o creştere a valorii warrant-ului şi invers.
  • Volatilitatea. Volatilitatea preţului activului de bază are o influenţă puternică asupra valorii warrant-ului. 
  • Timpul rămas până la maturitate. Cu cât este mai lung timpul până la maturitate, cu atât mai multe şanse sunt ca preţul să evolueze în direcţia dorită pentru warrant. 
  • Rata dobânzii. Creşterea ratei dobânzii are un efect pozitiv asupra valorii unui warrant call şi un efect negativ asupra valorii unui warrant put.
Rezumat:

  • Warrant-urile sunt emise şi garantate de societăţi sau de către bănci
  • Preţul țintă este preţul activului de bază la care investitorul poate cumpăra(CALL) sau vinde (PUT) 
  • Valoarea unui warrant depinde de performanţele activului suport (indici, mărfuri, acţiuni etc.)
  • Warrant-urile sunt prevăzute cu un multiplicator care indică de câte warrant-uri este nevoie pentru a cumpăra sau vinde un instrument financiar.
Ce avantaje ai ca investitor dacă achiziționezi warrant-uri? 

  • Participi la mişcările preţului activului de bază în mod disproporţionat. 
  • Beneficiezi atât de creşterile şi cât şi de scăderile pieței.
  • Îți poți proteja portofoliul împotriva scăderilor de preţ pe termen scurt.

Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.
Ce sunt warrant-urile? Warrant-urile sunt cele mai noi instrumente financiare derivate.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică