Comerțul social - o provocare pentru antreprenori

Comerțul social a luat naștere în 2005 pe Yahoo prin promoții de marketing online, dezvoltându-se ulterior prin utilizarea rețelelor de socializare precum Facebook, Instagram sau Twitter care sunt astăzi și vehicule de promovare sau vânzare de produse și servicii. Succesul unei campanii de comerț social este evaluată conform gradului în care consumatorii interacționează cu marketingul companiei prin retweeturi, aprecieri și distribuiri. 

Principalul jucător pe piaţa comerţului social este site-ul de socializare Facebook cu peste 600 de milioane de utilizatori la nivel global. Cu alte cuvinte, circa 15% din populaţia planetei face parte din rețeaua Facebook, iar trendul ascendent pare să se mențină şi în următoarea perioadă.

Puncte cheie:

  • Comerțul social promovează produse și servicii prin intermediul rețelelor de socializare. 
  • Numărul de retweet-uri, aprecieri și distribuiri sunt indicatori de succes pentru campaniile de comerț social.
  • Comerțul social caută să antreneze cumpărători online, oferind sfaturile unui expert și asistență.
Înțelegerea comerțului social

Oamenii de afaceri creează și postează mesaje și elemente interactive care promovează vânzările online. Unele dintre tacticile de marketing care utilizează comerțul social includ:

  • Invitarea utilizatorilor să voteze stilul sau alegerea produsului.
  • Oferă opțiuni personalizate pentru cumpărător.
  • Aplică imagini mari și de impact pentru a atrage clicuri pe postare și vizualizări.
  • Folosește videoclipuri pentru a prezenta produsul din mai multe unghiuri.
  • Încurajează postările, comentariile și feedback-urile utilizatorilor. 
  • Utilizează aprobările celebrităților din linia de produse.
  • Plasează link-uri directe spre coșul de cumpărături.
  • Oferă promoții sau cadouri utilizatorilor care distribuie produsul pe pagina lor.
  • Comerțul social încurajează utilizarea instrumentelor de achiziție online, cum ar fi forumurile și comunitățile în care cumpărătorii și vânzătorii discută despre experiențele lor de cumpărături online și oferă feedback-uri.
 
Comerțul social este o adevărată provocare pentru micile afaceri locale, produsele vândute trecând printr-un şir de recomandări şi referinţe din partea utilizatorilor până ajunge la destinatarul final, iar decizia acestuia de a cumpăra produsul nu este luată doar in funcţie de calităţile acestuia, ci în primul rând de referinţele şi experienţa în folosirea produsului a persoanelor care i l-au recomandat. 

Leader-ul acestui joc de marketing îi revine în totalitate reţelei de socializare Facebook, care, pe lângă faptul că a reuşit într-un timp record să adune o audienţă globală imensă, a adus şi provocarea pe care o aştepta o industrie bazată pe rate de conversie – arta conversaţiei şi puterea de convingere a clientului prin mesajul transmis.

Voting postare: 6

0 Commentarii:

Spune-ţi opinia

x

Abonare la Newsletter!


Vrei să fii un om bine informat?
Doar așa îți poți gestiona economiile corect.

Abonează-te la Educație!

Vă mulțumim!
În momentul accesării site-ului www.profitpoint.ro, se utilizeaza cookie pentru a vă oferi o navigare mai uşoară pe site .
Mai multe detalii despre cookie puteți găsi aici: Politica de confidențialitate