Cum câştigi în lumea investiţiilor? (I)

Activitatea investiţională presupune să achiziţionezi active pentru a obţine profit care poate fi sub formă de dividende, dobândă sau chirie sau pentru a obţine o creştere a activului de bază pe termen lung. Pentru a obţine profit de pe urma investiţiilor tale, randamentul pe care îl realizează investiţiile tale trebuie să fie cel puţin egal cu rata inflaţiei. Dar ce trebuie să faci pentru a obţine profit în lumea investiţiilor?

În primul rând trebuie să cunoşti regulile ce trebuie respectate pentru a intra în această lume, după care trebuie să îţi faci o strategie, un plan pe care să îl respecţi pentru a câştiga pas cu pas.

Regulile investiţiilor pot fi asociate cu cele patru componente importante ale unei investiţii:

  1. Suma pe care o investeşti. Poţi începe activitatea investiţională cu sume mici, nu trebuie să aştepţi să acumulezi o anumită sumă pentru a începe să investeşti. Fiecare leu are puterea de a câştiga noi lei pentru tine. Investind sume mici la început vei învăţa regulile investiţiilor şi pe parcurs vei putea suplimenta sumele alocate puţin câte puţin. Mai important decât suma pe care o investeşti este momentul în care începi să investeşti.
  2. Perioada de timp pentru care faci investiţia. Timpul este cel mai bun prieten al investiţiilor, dar poate fi şi cel mai mare duşman dacă nu îl foloseşti în favoarea ta. Timpul nu îl poţi întoarce, dar poţi profita de el începând să investeşti cât mai curând. Timpul este un aliat puternic al investiţiilor. Este important atât când începi să investeşti cât şi perioada de timp pentru care investeşti. Nu poţi să începi să investeşti mai devreme decât ai făcut-o deja, dar în cazul în care nu investeşti înca acum este cel mai bun moment să începi.
  3. Alocarea resurselor în funcţie de profilul tău de risc. Alocarea resurselor ar trebui să fie principala ta prioritate când investeşti, pentru că acest factor va afecta atât riscul cât şi randamentul investiţiilor pe care le faci. Alocarea resurselor se face atât în funcţie de profilul tău de risc cât şi în funcţie de vârsta pe care o ai şi de intervalul de timp pe care îl ai la dispoziţie până la îndeplinirea obiectivelor pe care ţi le-ai propus.
  4. Randamentul sau rata cu care creşte investiţia. Randamentul este dobânda sau profitul pe care investiţia ta o obţine. Atunci când evaluezi o investiţie, pe lângă rata de creştere potenţială pe care ţi-o poate aduce investiţia trebuie să ai în vedere şi taxele, comisioanele, impozitele şi inflaţia. Munceşte pentru fiecare leu economisit şi pune-i şi pe ei să lucreze pentru tine. Dă-i fiecărui leu pe care îl ai ceva important de făcut şi lasă-i pe toţi la un loc pentru ca investiţia ta să crească exponenţial. Asta nu înseamnă să îi investeşti pe toţi într-un singur loc, ci să nu apelezi la ei şi la rezultatele obţinute oricând apare o nevoie neplanificată.

Atunci când îţi stabileşti obiective, le stabileşti cu scopul de a le atinge. Este important să vrei să îţi realizezi obiectivele. Pentru a-ţi atinge obiectivele investiţionale pe lângă regulile ce trebuie respectate, trebuie să ai şi o strategie investiţională care să îţi asigure succesul. În articolul următor vei afla câteva strategii pe care le poţi încerca pentru a păşi cu succes în lumea investiţiilor.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică