Cum îţi alegi brokerul?

Brokerul este un intermediar între piața financiară și trader. La fel și banca este un intermediar. Atât unul cât și celălalt, la cererea clienților, execută ordine de vânzare/cumpare. Un factor important este acela de a şti bine cum să îți alegi corect intermediarii de la bun început, iar o data ce ai găsit un intermediar bun, nu te grăbi să te relaxezi. Doar tu ești răspunzător de ceea ce faci. Doar tu ai de beneficiat sau de pierdut din reușita sau eșecurile din trading.  Pentru început, îți propun să citești acest articol și te mai îndemn să fii realist și să nu aștepți minuni de la tranzacționarea pe bursă. Ești trader, deci trebuie să înveți cum să îți gestionezi corect capitalul.

Te sfătuiesc să îți alegi brokerul cu grijă. Un șofer bun merită și o mașină pe măsură, nu?

Alegerea corectă a brokerului:

Un broker profesionist este acela care furnizează servicii de calitate. O companie de brokeraj poate fi un partener de afaceri, iar afacerile pot fi încheiate pe termen lung sau pe termen scurt, în funcție de obiective. Despre aceste lucruri voi vorbi mai târziu.

Alegerea corectă a partenerului de afaceri:

Aici va trebui să ții cont de mai multe criterii:

Reputația partenerului: se știe că o bună reputație nu se obține peste noapte, de aceea este important să știi de câți ani partenerul este implicat în afaceri și cât de dedicat este unui anumit tip de afacere. Dacă vei analiza aceste aspecte, îți vei da seama cât de stabilă și durabilă ar fi colaborarea  dintre voi. Acesta este un criteriu important pentru dezvoltarea unor planuri pe termen lung.

La fel de important este nivelul de competență al partenerului, adică: volumul de cunoștințe pe care îl are, experiența, profesionalismul și abilitatea de a implementa aceste calități în domeniul său de activitate. Pentru a-ţi da mai bine seama de nivelul de competență a partenerului, analizează calitatea și volumul serviciilor furnizate de el.  Serviciile trebuie să fie reale, sigure, transparente și generatoare de profit pentru ambele părți.  Este adevărat că un serviciu de calitate presupune anumite cheltuieli, dar prețul acestui serviciu trebuie să fie echilibrat și deloc exagerat.  Prețul serviciului trebuie să fie direct proporțional cu suma rulajelor (dacă rulajele sunt mici – prețul să fie mai mare, și invers), iar volumul rulajelor crește în timp.

Un preț foarte mic, însă, vorbește despre faptul că partenerul lucrează mai degrabă în pierdere decât în profit. Acest lucru ar putea fi cauzat de un management dezorganizat al capitalului și de anumite riscuri care au un impact negativ asupra părților implicate în afacere.

Brokerii obțin profit din comisioane (spread). Comisioanele, în mod normal, acoperă anumite cheltuieli ale brokerilor.  Un lucru anormal, însă, ar fi lipsa comisioanelor, deoarece cheltuielile sunt destul de mari.  Deci, mare atenție la aceste detalii atunci când vrei să elaborezi un plan de afaceri. Un serviciu de calitate costă bani, ori toate serviciile au fost gândite cu scopul de a genera profit. Dacă cineva este de părerea că brokerul trebuie să furnizeze servicii gratuite, greșește mult. Nimic nu este gratis.

Așadar, cum “identifici” un broker bun?

Dacă vrei să închei cu brokerul un parteneriat pe termen lung, ar fi bine să ții cont de următoarele lucruri:

  • Reputația (bazată pe fapte reale, nu pe zvonuri din reclame și forumuri afiliate brokerilor);
  • Nivelul de competență a angajaților;
  • Calitatea și volumul serviciilor furnizate, și prețul lor (prețul echilibrat);
  • Licențele sau autorizațiile (numărul lor pentru fiecare regiune);
  • Sediul/sediile (existența unui sediu fizic în apropiere);
  • Perioada de activitate în acest domeniu (cu cât mai vechi este brand-ul, cu atât este mai apreciat);
  • Vectorul de dezvoltare (extindere pe orizontală + verticală);
  • Calitatea serviciilor (standarde înalte de furnizare a serviciilor pentru clienți, orientate spre dezvoltarea afacerilor);
  • Transparența (existența unor regulamente, oferte, condiții de colaborare);
  • Procesarea tranzacțiilor prin telefon (serviciu cam primitiv, dar vorbește despre experiență);
  • Numărul de parteneri;
  • Condiții de tranzacționare.
 

Traderul face și el parte din afaceri și trebuie să aibă o competență în domeniul în care se implicăAcesta lucrează prin intermediul brokerului, brokerul apelează la serviciile bancare, iar băncile, la rândul lor, percep anumite comisioane. Deci aceste comisioane (spread) trebuie să acopere anumite cheltuieli (pe angajați, softuri, autorizații etc.) și să mai aducă și o cotă netă de profit. Altfel, această afacere nu ar avea nici un sens. De aceea, investiția în dezvoltarea personală și în educația financiară este prioritară în acest caz.

Despre comision (spread) pot apărea 2 întrebări:

  • Spread-ul include cheltuielile sau profitul partenerilor
  • Spread-ul nu include cheltuielile sau profitul partenerilor
 

În primul caz, ar putea fi vorba despre un spread echilibrat și fix sau unul variabil (un spread aparent mic, dar care de fapt se extinde chiar în cele mai nepotrivite momente, devenind un instrument capcană de atragere a traderilor lipsiți de experiență) și foarte periculos. Adică, 1 punct (sau mai puțin) de spread fără alte comisioane de deservire denotă faptul că firma este lipsită de competență și nu își gestionează bine riscurile sau, mai degrabă, firma are alt scop: cel de a obține profit din depozitele investitorilor și nu din spread. Din nefericire, există multe firme care vor să acumuleze cât mai mult profit, pentru ca mai apoi să își înceteze activitatea (reîncepând mai târziu afacerea sub altă denumire). Aceste firme profită de naivitatea și lipsa de cunoștințe a unor traderi care nu s-au grăbit deloc să investească în propriile cunoștințe, ci într-un depozit pe care îl risipesc la aceste firme.

Mulți traderi se plâng că au sărăcit de pe urma investițiilor, dar ei nu au ajuns în această situație din cauza brokerilor sau a băncilor, ci din cauza incompetenței lor și lipsei de cunoștințe. Mulți din ei așteaptă o minune de la trading, mulți bani din nimic, dar nu înțeleg că atât timp cât ei aspiră la imposibil, vor apărea anumiți subiecți care vor profita de pe urma naivității lor.

Totul are un sens în afaceri. Nimic nu este întâmplător. De aceea, te îndemn să te gândești la o investiție în propria ta dezvoltare și educație financiară. Numai așa vei obține succes în trading și vei căpăta o siguranță în afacerile cu partenerii pe care ți-i alegi pentru viitoarele colaborări.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică