Finanțarea bancară: bani ieftini sau bani scumpi?

Orice ban pe care îl împrumuți și îl investești este banul pe care îl riști în afacere.
Ești antreprenor cu afaceri existente sau poate ești o persoană care vrea să devină antreprenor? Ești un student la facultate unde antreprenoriatul este o specializare sau ești un angajat-cheie care aspiră să devină un antreprenor de succes.? Orice ai fi, informația din acest articol ți-ar putea fi utilă din motive financiare, personale sau din pură curiozitate.

Vorbim aici despre finanțarea bancară, care apare de cele mai dese ori în strategia financiară a unei firme. Mulți antreprenori afirmă că finanțarea bancară este prea scumpă, dar există și antreprenori care spun că este cea mai ieftină și convenabilă sursă de finanțare. 

Citește și: Creditul: prieten sau dușman?

Dacă ar fi să raportăm aceste afirmații la finanțarea bancară din România, se spune că în general costurile reale ale creditelor business sunt prea mari (indiferent de valuta contractată) față de alte piețe de pe mapamond. 
Orice ban pe care îl împrumuți și îl investești este banul pe care îl riști în afacere, iar asta îți dă de gândit, fie că ai o sumă personală de bani, acumulată de mulți ani, fie că te împrumuți la bancă. În această situație, antreprenorii se împart în două tabere: cei care gândesc că cel mai bine e să eviți situația de împrumut bancar pentru a nu cădea în capcana datoriilor și cei care cred că finanțarea bancară este eficientă pentru că nu le da emoții și bătăi de cap: "banii vin ușor și s-ar putea ca afacerea să aibă succes în timp."

Ca să înțelegi cât și cum te poți îndatora bancar, trebuie să iei în considerare și levierul bancar: o tehnică specifică prin care banca multiplică rezultatele afacerii, fie prin multiplicarea profitului, fie prin multiplicarea pierderilor. Cel mai tipic mod de a genera efectul de levier este contractarea de împrumuturi.

Să admitem că ai posibilitatea ca antreprenor să pui niște bani la treabă cu un randament al capitalului de 25%, într-o afacere care are o capitalizare de 100 de mii de euro (capital inițial). Asta înseamnă că poți produce un randament de 25 de mii de euro la finalul fiecărui an. Însă, dacă pe lângă o sută de mii de euro mai împrumuți încă 100 de mii de la bancă, atunci la finalul fiecărui an randamentul s-ar dubla la 50 de mii de euro. Aceasta dublare se numește levier. Dacă iei în calcul costurile creditului (dobânda, comisioanele, cheltuieli pentru dosar), atunci s-ar putea să pierzi bani, mai ales dacă randamentul afacerii este sub dobânda bancară. 

Cu cât te împrumuți mai mult ca antreprenor la o bancă, cu atât compania ta poate realiza pierderi mai mari și poate intra în faliment. 

Vrei să ai mai mulți bani?

Iată ce poți face, în 7 + 1 pași simpli:

  1. Investește în educația ta
  2. Informează-te
  3. Fă-ți un plan
  4. Analizează-ți cheltuielile
  5. Economisește
  6. Multiplică-ți sursele de venit
  7. Investește
  8. Ajută-i și pe ceilalți

Ghidul tău în finanțe personale și money management. Economisește mai mult, investește inteligent, scapă de datorii!

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică