Investește în educația financiară a copilului tău!

Unii părinți nu se preocupă de educația financiară a copiilor, iar majoritatea părinților omit să discute despre investiții cu copiii lor. Investițiile ar trebui să fie o activitate de familie. Copiii ar trebui să crească într-un mediu în care să știe ce înseamnă investițiile.   Nu trebuie să începi să îi vorbești copilului de la 3 ani despre realizarea unui portofoliu diversificat sau despre alocarea activelor, dar poți să folosești noțiuni accesibile copilului tău pentru a-i vorbi despre investiții.   Înainte de a-i prezenta copilului tău diferite posibilități de investiții trebuie să îi explici termeni precum riscul și rentabilitatea. Riscul este posibilitatea de a pierde o parte din banii investiți, iar rentabilitatea este procentul cu care poate crește o investiție în timp. Între cei doi termeni este o relație directă, cu cât riscul crește cu atât crește și posibilitatea de a obține o rentabilitate mai mare.
Urmăreşte-ne şi pe pagina de Facebook!
Atunci când îi vorbești copilului despre investiții trebuie să îi precizezi în ce categorie se află fiecare tip de investiție. De exemplu acțiunile sunt considerate ca fiind investiții cu grad de risc ridicat și cu potențial de câștig mare, iar obligațiunile au un grad de risc scăzut și un randament relativ mic.   Pe înțelesul copiilor, acțiunile sunt o bucățică dintr-o afacere, iar dacă afacerea merge bine, atunci valoarea părții din afacere pe care tu o deții va crește.   Dacă ești investitor și deții un portofoliu, nu ezita să îi arăți copilului tău cum evoluează portofoliul tău în timp și vei vedea că va deveni interesat și în curând te va întreba el detalii despre investiții. Dacă nu, poți să îți deschizi un cont virtual de tranzacționare la bursă și să realizați împreună un portofoliu pe care să îl urmăriți. Puteți urmări evoluția portofolilul virtual zilnic, săptămânal sau lunar, în funcție de interesul copilului față de acest subiect.   Dacă vei începe acest exercițiu cu copilul tău de la vârsta la care poate înțelege noțiuni financiare complexe, precum investițiile și veți continua să urmăriți împreună evoluția piețelor financiare pe termen lung, când va ajunge să aibă propriile venituri va deține deja cunoștințele necesare luării deciziilor privind investițiile.   Nu este niciodată prea devreme să le vorbești copiilor despre investiții, dacă știi cum să o faci astfel încât ei să înțeleagă despre ce este vorba. Spune-i copilului tău că atunci când pușculița lui va fi plină va putea să își cumpere ceva deosebit cu banii din ea și vei vedea cum entuziasmul lui crește cu fiecare monedă adăugată. Poți să îl înveți de mic că poate folosi banii în trei moduri diferite dacă îi pui la dispoziție trei pușculițe fiecare servind unui alt scop. Pe prima scrie cheltuieli, pe a doua economii și pe a treia investiții și astfel copilul tău va ști clar diferența dintre cele trei categorii. Orice activitate începută încă din copilările va avea impact asupra viitorului adult. Chiar dacă ți se pare că investițiile nu sunt pentru copii, nu uita că sunt jocuri precum Monopoly sau CashFlow care îi învață pe copii noțiuni importante despre bani și despre cum pot fi aceștia utilizați pentru a câștiga în lumea investițiilor.   Și nu în ultimul rând, încearcă să faci din asta o joacă pentru ca, copilul tău să intre în joc și să își păstreze interesul pe termen lung pentru acest joc.  

Articole asemănătoare

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică