Nepregătit pentru arena business-ului?

Recomandări pentru startupperi

Oamenii care tocmai au pășit pe rampa de lansare a antreprenoriatului, au adesea idei de afaceri cu adevărat unice și sunt în permanentă căutare de parteneriate financiare. Proiectele lor pot fi incredibil de promițătoare, însă investitorii sunt adesea alarmați de nivelul de educație financiară al unui potențial antreprenor și nu sunt pregătiți să își investească banii.

Profit Point, în parteneriat cu InfinEDU, a reunit câteva sfaturi pentru startupperii care doresc să-și realizeze visurile și să înceapă propriul business, dar nu știu unde și cum să găsească finanțarea de care au nevoie. Ce abilități ar trebui să aibă un om de afaceri novice pentru a câștiga credibilitatea investitorilor și pentru a primi sprijin financiar de la bun început? Aflați imediat.

De ce are nevoie un startupper de educație financiară? 

Startup-urile sunt accesate adesea de oameni foarte creativi și dedicați. Ei generează o mulțime de idei interesante, sunt pregătiți pentru a fi lideri și vor chiar să lucreze în beneficiul societății. Există antreprenori care chiar captivează nu doar cu pasiunea pe care o pun în proiecte, dar și cu pasiunea pe care o pun acolo, în afacerea lor de zi cu zi!

Pe de altă parte, investitorii care au acumulat abilități și experiențe de-a lungul anilor, sunt foarte pragmatici și chiar sceptici când vine vorba de un antreprenor la început de drum. Pentru investitori, banii reprezintă un lucru practic și nu vor să piardă ceea ce au câștigat în timp, ci dimpotrivă  - să își mărească propriile venituri. A-ți încredința investițiile unei persoane care nu e bine pregătită să le ruleze/fructifice, înseamnă a pierde. 

Mulți investitori au pășit pragul Profit Point, iar în timpul discuțiilor am aflat că ei tind de fiecare dată să verifice nivelul de educație financiară al startupper-ului. După ce au primit răspunsuri la întrebări, investitorii au înțeles cum să realizeze cât de bine este pregătit un antreprenor începător; dacă poate să administreze un capital investit în proiect și dacă este capabil să își asume și responsabilitatea personală.

Ce vor investitorii?

Investitorii caută în permanență proiecte promițătoare. Investiția în afacerea unui antreprenor pentru ei este un parteneriat și o oportunitate de profit, nu de mecenat. Ei caută oameni serioși care, pe lângă generarea de idei interesante, au o serie de abilități necesare și înțeleg întreaga gamă de aspecte ale funcționării unei afaceri. Ba, mai mult, mm spune că investitorii preferă antreprenori pasionați, chiar încăpățânați care cred în viziunile lor.

O strategie!

Pentru a găsi investitori care să fie interesați de proiectul tău, trebuie să elaborezi un plan și o strategie de afaceri. Pentru început, merită să analizezi planurile mai multor start-up-uri similare, care au intrat deja pe piață pentru furnizări servicii/vânzări bunuri. Încearcă să afli perioada în care aceste companii și-au început activitățile, cine și cât a investit în proiectele lor de la bun început (poți face asta prin rețelele de socializare sau simplu prin google). Astfel, îți poți crea o listă cu potențiali parteneri financiari! Prima persoană căreia ar fi bine să îi prezinți ideea, ar trebui să fie investitorul cu cel mai probabil potențial investițional.

Chimia dintre antreprenor și investitor este și ea importantă!

Ține cont de faptul că orice afacere nu te ajută  doar pe tine ca strartupper , ci și pe investitor! În nici un caz nu transforma interacțiunea dintre voi într-o cerere de ajutor financiar; nu încerca să îi trezești investitorului o oarecare compasiune. Investitorii vor să colaboreze cu oamenii puternici și încrezători. Dacă îți prezinți proiectul ca o investiție profitabilă și o oportunitate pentru un parteneriat bun, investitorul nu va ezita să te accepte și chiar să se simtă norocos că a avut ocazia să lucreze cu tine!

Globalizare

Dacă știi engleză, atunci nu ar trebui să te limitezi doar la sursele de finanțare din România. Există companii internaționale de investiții care le dau antreprenorilor începători cele mai profitabile oportunități de a obține profit. Chiar și proiectele mici de afaceri locale și regionale sunt adesea finanțate de investitori străini, deci este necesar să se iei în considerare toate oportunitățile disponibile și să le folosești la maxim.

Aptitudini

Perseverența, încrederea în sine precum și un nivel ridicat de educație financiară sunt cheia succesului oricărui proiect de afaceri. Aceste abilități vor fi apreciate chiar și de cei mai sceptici investitori și dacă, dintr-un motiv sau altul, tot refuză să fie partenerii tăi financiari, atunci cel puțin te vor recomanda și îți vor crea o imagine în lumea business-ului. 
Am dedicat acest articol startupperilor, deci vom face o lista cu ce trebuie să conteze cu adevărat pentru ei:


Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică