Psihologia în tranzacționare: mitul "Sfântului Graal"

Psihologia în tranzacționare: mitul "Sfântului Graal"
Nu, nu este un articol despre cruciadele din "Țara Sfântă" cu cavaleri porniți în căutarea unui potir legendar. Este, de fapt, un articol despre "Graalul Tranzacționării": o identificare mitică a unui indicator infailibil, a unui sistem sau o combinație de metode care să ofere rezultate de tranzacționare perfecte. Și o căutare pe care atât de mulți începători avansați o lansează la un moment dat.

De ce această strategie se numește "Sfântul Graal"? Pentru că, la fel ca și cruciații sau cavalerii din Camelot, poți petrece ani de zile căutându-l, fără să-l găsești vreodată. Deși "Sfântul Graal" este doar un mit, căutarea în sine este pe cât se poate de reală. Este un mit conform căruia o tehnică a liniei de trend, o combinație medie mobilă, un interval de timp sau un indicator de impuls poate produce câștiguri aproape fără efort. Poate fi orice tehnică de piață pe care orice trader o folosește sau o va folosi vreodată.

Cum începe totul?

În primul rând, problema "Sfântului Graal" în trading este un subiect foarte popular printre începători. Apelul la misiune este acu atât mai puternic pentru cei care au un an și un pic de experiență de piață. Acești traderi cred că strategia lor actuală nu este suficient de bună și că probabil le aduce pierderi mari de capital. Greșelile majore pe care le fac traderii cu mai puțină experiență atunci când încearcă să își pună la punct strategiile sunt fie să le testeze pe perioade de date istorice prea limitate, fie să le optimizeze cu prea mulți indicatori matematici, lucru care le fac să fie dificil de implementat. Acest lucru este important pentru a înțelege și, dacă ești unul dintre acești traderi, că cu cât constați mai devreme realizarea faptului că aceasta este un drum fără un final, cu atât îți va fi mai bine și îți scurta calea către profitabilitate.

Poate crezi că această strategie este un bilet câștigător care îți poate deschide lumea câștigurilor astronomice din legendarii "Market Wizards". Îți începi ziua prin a deschide platforma de trading fără nici un plan. Te uiți pe grafice, vezi ce a funcționat aseară și folosești aceeași strategie a momentului - sperând că va funcționa din nou astăzi. Misiunea ta se învârte în jurul studierii mai multor indicatori, sisteme, formațiuni, în jurul plasării mai multor nivele de suport și rezistență și, în cele din urmă, inițierii mai multor tranzacții. Crezi că asta fac traderii de succes. Însă tot ceea ce faci de fapt este să-ți creezi o barieră de protecție împotriva fricii de a pierde bani. 

"Sfântul Graal" este, mai degrabă, o metaforă pentru călătoria parcursă de mulți traderi, deoarece aceștia încearcă să obțină profit, făcând salturi printre diferite sisteme și stiluri de tranzacționare, fără a zăbovi prea mult timp doar la unul dintre acestea pentru a-l înțelege cu adevăra și pentru a-i observa punctele forte și cele slabe. Există două capcane majore. Prima este că vei fi mai avantajat de o strategie ce are o metodologie de ieșire din tranzacții bazată pe nivele importante, decât una care recurge la simpla urmărire a unui raport fix. Cea de-a doua problemă constă în faptul că acest tip de strategie va produce întotdeauna rate de câștig foarte scăzute, în care vei pierde mai mult de 90% din tranzacții. Dar, tocmai pentru a combate această problemă, țintele de profit trebuie să depășească riscul de cel puțin zece ori. 

Soluția este simplă. În loc să încerci să construiești strategia perfectă (care se potrivește cel mai bine datelor istorice), execută un pas înapoi, relaxează-te și contemplă imaginea de ansamblu a modului în care piețele au tendința statistică să evolueze. În acest fel, pe termen lung, te vei putea bucura de o abordare pe care o poți numi una profitabilă.
 

Află care sunt elementele importante pentru a investi cu succes pe bursă.
Psihologia în tranzacționare: mitul "Sfântului Graal"

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică