Crypto Crash. Cum se pregătește un investitor în crypto pentru Bear Market?

Auzim tot mai des în jurul nostru informații despre trendul piețelor și că ne aflăm oficial în Bear Market. Întrebările care, inevitabil, apar sunt: 

 

  • Cât va dura?
  • Ce ar trebui să cumpăr?
  • Care este momentul de întoarcere?

 În aceste vremuri este foarte ușor să devenim confuzi deoarece intrăm într-o nouă etapă a ciclului emoțional (despre care am vorbit într-un editorial anterior). 

 

Pentru mine personal un Bear Market prelungit nu este un fenomen nou, aș putea spune că am avut oportunitatea să mă “lupt” cu o astfel de perioadă și în 2018-2019 ca astăzi să pot folosi o parte din lecțiile învățate pentru a identifica următoarele oportunități de investitii.

 

Iată o parte din ce am invatat:

Nu te grăbi să cumperi “the dip”. Toată lumea ar vrea să spună că a reușit cu succes să cumpere din punctul minim, dar realitatea este că nu știm cu adevărat cât de mult ar putea dura acest Bear Market sau cât de mult ar putea să scadă prețurile. Este un maraton, nu un sprint, așa că nu vă grăbiți să cumpărați folosind toți banii deodată.

 

Ceea ce susține piața crypto sunt proiectele care construiesc lucruri interesante și utile. Ciclurile piețelor sunt un lucru normal, aduc frustrare atunci când nu reacționează conform așteptărilor și declanșază creșteri spectaculoase când apar inovații tehnologice.

 

Acest lucur a fost valabil în toate ciclurile anterioare. De exemplu în ciclul anterior proiecte precum MakerDAO (sistem financiar descentralizat) și Uniswap (exchange descentralizat) au fost lansate la începutul anului 2018.

 

Dar raliul DeFi (finanțe descentralizate) nu a început până la mijlocul anului 2020, când liquidity mining (inovație tehnologică) nu și-a făcut apariția. A durat peste 2 ani pentru ca piața să reacționeze, dar acum MakerDao și Uniswap sunt unele dintre cele mai importante protocoale folosite.

 

Sunt destul de optimist cu privire la ETH odată cu evoluția ETH2.0 și consider că va oferi un avantaj competitiv în fața celorlalte proiecte de layer 1:

  1. Datorită schimbării mecanismului de minare de la “prof of work” la “prof of stake”, este mai puțin probabil că minerii vor dori să vândă pentru a acoperi costurile de minare (lucru care de altfel aducea cea mai mare presiune de vânzare)
  2. Rata anuală de emitere a monedei se va stabiliza la 1,71%, adică producția medie zilnică va fi de aproximativ 5600. Dacă până atunci ETH2.0 poate menține volumul de ardere actual, poate atinge o deflație de 1% în fiecare an.

 

DeFi este ceva fără de care crypto nu poate trăi.

În momentul actual DeFi este cea mai importanta utilitate pentru blockchain.

Creșterea ecosistemului se reflectă în cea mai mare parte în DeFi TVL (total value locked - similar depozit bancar)


Dacă DeFi ca și categorie este inutilă, este greu de imaginat pentru ce vor fi folosite blockchain-urile. Din acest motiv cred că există o categorie de protocoale DeFi fără de care este foarte greu să ne imaginăm că se va dezvolta piața crypto. Proiecte precum Lido sau Aave sunt doar două exemple dintre ele. 


Un joc pe bază de blockchain cred că este drumul către următorii 100 mil de utilizatori noi de crypto. Un joc bun și o economie creată pentru a aduce beneficii jucătorilor poate sa stimuleze ieșirea din Bear Market și să pornească următorul ciclu de creștere.

 

Să identifici acel catalizator corect ar putea fi o decizie monumentală de investiție, așa că merită să urmăriți cu atenție acest sector.

 

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică